Bratislava 25. januára (ČTK) - Poslucháči budú musieť hľadať Slovenský rozhlas na nových frekvenciách. Viac ako polovica z nich sa totiž od 29. januára zmení. Vedenie SRo dnes informovalo, že tak chce dosiahnuť, aby všetkých päť staníc verejnoprávneho rozhlasu malo celoplošné pokrytie, ako predpisuje zákon. Dnes totiž majú dve stanice menšie pokrytie.
"Do každej schránky budeme distribuovať informačný materiál, kde si bude môcť každý prečítať, aké rádiá za svoj koncesionársky poplatok môže počúvať, a kde ich nájde," povedala dnes generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková. Rozhlas podľa nej do každej z takmer dvoch miliónov obálok vloží aj prihlášku pre tých, ktorí nie sú evidovaní ako koncesionári.
O zmenách v rozhlase ľudí informuje aj mediálna kampaň Slovenský rozhlas je postavený na hlavu, ktorá už začala. Presné náklady na ňu riaditeľka nezverejnila, podľa nej však kampaň nebude platená z koncesionárskych poplatkov, ale z výnosov rozhlasu z predaja reklamného času.
"Určite bude treba, aby si každý do rádia uložil nové kmitočty," povedal technický riaditeľ rozhlasu Róbert Oravec. Po novom bude podľa neho na väčšom území vysielať nielen najpočúvanejší okruh rozhlasu Rádio Slovensko, ktorého pokrytie sa zmení o pol percenta na vyše 99 percent. Polepší si aj umelecké Rádio Devín z 90 na 94 percent a regionálna Regina zo 64 na 96 percent.
Nové rozdelenie frekvencií však uberie zo signálu mládežníckeho Rádia FM, hlavne na východe. Kým dnes je ho počuť na 98 percentách územia Slovenska, od budúceho týždňa klesne na 84 percent. Vedenie rozhlasu sa spolieha, že ho mladí ľudia budú počúvať aj cez internet a že nestratí tri percentá zo slovenského trhu, ktoré dnes má. Naopak na celom Slovensku by malo vysielať Rádio Patria pre národnostné menšiny, ktoré malo doteraz pokrytie 37 percent.
Na všetkých okruhoch rozhlasu sa zároveň udejú programové zmeny, pri ktorých vedenie SRo vychádzalo aj z prieskumov, čo poslucháči od verejnoprávneho rozhlasu očakávajú.
"Poslucháči rozhlasu uprednostňujú slovo, neposlucháči hudbu. Musíme urobiť kompromis, aby sme pritiahli aj iné poslucháčske skupiny," povedal ČTK programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. "Chceme zviesť s našou konkurenciou boj o strednú generáciu, teda 30 až 50 rokov," dodal Machaj, ktorý kedysi zakladal dnes už neexistujúce Rádio Twist.
Informácie sú aj na novej doméne SRo www.rozhlas.sk.
him fab