Bratislava 30. januára (TASR) - Klub firemných darcov sa touto výzvou obracia na médiá v snahe definovať pravidlá, ktorými by sa riadilo uverejňovanie informácií týkajúcich sa firemnej filantropie a zverejnenia mena/názvu firemného darcu v médiách. Klub firemných darcov navrhuje nasledujúce pravidlá.
Uverejňovanie informácií o podpore verejnoprospešných projektov podnikateľskými subjektmi, ktorými výrazne prispievajú k zlepšeniu kvality života, je predmetom záujmu verejnosti a má pre spoločnosť ako celok osobitný význam.
Je na zvážení šéfredaktora resp. vydavateľa posúdiť vhodnosť a čitateľskú atraktívnosť takejto informácie pre konkrétny titul, ako i relevanciu takejto informácie k cieľovej skupine.
Vo všeobecnosti informáciu o firemnom darcovstve(1) obsahujúcu meno/názov firemného darcu(2) uverejnenú v médiách nemožno považovať za reklamu v prípade, že ide o všeobecnú informáciu popisujúcu predmet a účel darcovstva. V tomto prípade nie sú naplnené pojmové znaky definície reklamy, predovšetkým však chýba zámer prezentovať produkt alebo značku s cieľom uplatniť ich na trhu.
Informáciu o firemnom darcovstve obsahujúcu meno/názov darcu nemožno považovať za reklamu, ak je spracovaná v prospech samotnej aktivity, nie v prospech firemného darcu, a teda jej informačná hodnota prevažuje nad prípadným public relation (PR) aspektom.
V prípade, ak informácia o konkrétnom príklade firemného darcovstva nemá charakter reklamy, neprevažuje v nej aspekt PR a nie je v rozpore so zameraním konkrétneho titulu, neexistuje dôvod na obštrukciu v uverejnení takejto informácie. Spresnenia:
1: Podpora verejnoprospešných organizácií alebo projektov podnikateľským subjektom.
2: Podnikateľský subjekt podporujúci verejnoprospešné organizácie alebo projekty z vlastného rozpočtu, pričom takáto podpora môže mať rôzne formy - poskytovanie finančných prostriedkov, produktov, vecných darov, zabezpečenie vybavenia, poskytnutie informácií, know-how alebo dobrovoľníckej práce zamestnancov a iné.
byt tal