SME

Uverejňovania informácií o firemnej filantropii potrebuje pravidlá

Bratislava 30. januára (TASR) - Klub firemných darcov sa touto výzvou obracia na médiá v snahe definovať pravidlá, ktorými by sa riadilo uverejňovanie ...

Bratislava 30. januára (TASR) - Klub firemných darcov sa touto výzvou obracia na médiá v snahe definovať pravidlá, ktorými by sa riadilo uverejňovanie informácií týkajúcich sa firemnej filantropie a zverejnenia mena/názvu firemného darcu v médiách. Klub firemných darcov navrhuje nasledujúce pravidlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uverejňovanie informácií o podpore verejnoprospešných projektov podnikateľskými subjektmi, ktorými výrazne prispievajú k zlepšeniu kvality života, je predmetom záujmu verejnosti a má pre spoločnosť ako celok osobitný význam.

SkryťVypnúť reklamu

Je na zvážení šéfredaktora resp. vydavateľa posúdiť vhodnosť a čitateľskú atraktívnosť takejto informácie pre konkrétny titul, ako i relevanciu takejto informácie k cieľovej skupine.

Vo všeobecnosti informáciu o firemnom darcovstve(1) obsahujúcu meno/názov firemného darcu(2) uverejnenú v médiách nemožno považovať za reklamu v prípade, že ide o všeobecnú informáciu popisujúcu predmet a účel darcovstva. V tomto prípade nie sú naplnené pojmové znaky definície reklamy, predovšetkým však chýba zámer prezentovať produkt alebo značku s cieľom uplatniť ich na trhu.

Informáciu o firemnom darcovstve obsahujúcu meno/názov darcu nemožno považovať za reklamu, ak je spracovaná v prospech samotnej aktivity, nie v prospech firemného darcu, a teda jej informačná hodnota prevažuje nad prípadným public relation (PR) aspektom.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade, ak informácia o konkrétnom príklade firemného darcovstva nemá charakter reklamy, neprevažuje v nej aspekt PR a nie je v rozpore so zameraním konkrétneho titulu, neexistuje dôvod na obštrukciu v uverejnení takejto informácie. Spresnenia:

1: Podpora verejnoprospešných organizácií alebo projektov podnikateľským subjektom.

2: Podnikateľský subjekt podporujúci verejnoprospešné organizácie alebo projekty z vlastného rozpočtu, pričom takáto podpora môže mať rôzne formy - poskytovanie finančných prostriedkov, produktov, vecných darov, zabezpečenie vybavenia, poskytnutie informácií, know-how alebo dobrovoľníckej práce zamestnancov a iné.

byt tal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 901
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 362
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 969
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 470
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 137
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 460
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 384
  8. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 281
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Vladimír Országh (v pozadí vľavo), jeho asistent Ján Pardavý (v pozadí vpravo), ich zverenci Matej Kašlík (vľavo), Miloš Roman (druhý zľava) a Maxim Čajkovič (vpravo).

Pozrite si zostavy zápasu Česko - Slovensko v prípravnom zápase pred MS v hokeji 2025.


Na snímke sektor fanúšikov Slovana v 5.kole nadstavbovej časti Niké ligy skupiny o titul ŠK Slovan Bratislava - FC DAC 1904.

Disciplinárna komisia potrestala aj Trnavu a Dunajskú Stredu.


zľava Daniel Kurovský (Česko), Adam Žiak (Slovensko) a slovenský brankár Adam Húska počas prípravného zápasu Česko - Slovensko

Pozrite si, kto vysiela druhý vzájomný prípravný zápas pred MS v hokeji 2025: Česko - Slovensko.


Slovenský futbalista Leo Sauer vo farbách holandského NAC Breda.

Toľko gólov nedal žiadny Slovák pod dvadsať.


SkryťZatvoriť reklamu