SME

Uverejňovania informácií o firemnej filantropii potrebuje pravidlá

Bratislava 30. januára (TASR) - Klub firemných darcov sa touto výzvou obracia na médiá v snahe definovať pravidlá, ktorými by sa riadilo uverejňovanie ...

Bratislava 30. januára (TASR) - Klub firemných darcov sa touto výzvou obracia na médiá v snahe definovať pravidlá, ktorými by sa riadilo uverejňovanie informácií týkajúcich sa firemnej filantropie a zverejnenia mena/názvu firemného darcu v médiách. Klub firemných darcov navrhuje nasledujúce pravidlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uverejňovanie informácií o podpore verejnoprospešných projektov podnikateľskými subjektmi, ktorými výrazne prispievajú k zlepšeniu kvality života, je predmetom záujmu verejnosti a má pre spoločnosť ako celok osobitný význam.

SkryťVypnúť reklamu

Je na zvážení šéfredaktora resp. vydavateľa posúdiť vhodnosť a čitateľskú atraktívnosť takejto informácie pre konkrétny titul, ako i relevanciu takejto informácie k cieľovej skupine.

Vo všeobecnosti informáciu o firemnom darcovstve(1) obsahujúcu meno/názov firemného darcu(2) uverejnenú v médiách nemožno považovať za reklamu v prípade, že ide o všeobecnú informáciu popisujúcu predmet a účel darcovstva. V tomto prípade nie sú naplnené pojmové znaky definície reklamy, predovšetkým však chýba zámer prezentovať produkt alebo značku s cieľom uplatniť ich na trhu.

Informáciu o firemnom darcovstve obsahujúcu meno/názov darcu nemožno považovať za reklamu, ak je spracovaná v prospech samotnej aktivity, nie v prospech firemného darcu, a teda jej informačná hodnota prevažuje nad prípadným public relation (PR) aspektom.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade, ak informácia o konkrétnom príklade firemného darcovstva nemá charakter reklamy, neprevažuje v nej aspekt PR a nie je v rozpore so zameraním konkrétneho titulu, neexistuje dôvod na obštrukciu v uverejnení takejto informácie. Spresnenia:

1: Podpora verejnoprospešných organizácií alebo projektov podnikateľským subjektom.

2: Podnikateľský subjekt podporujúci verejnoprospešné organizácie alebo projekty z vlastného rozpočtu, pričom takáto podpora môže mať rôzne formy - poskytovanie finančných prostriedkov, produktov, vecných darov, zabezpečenie vybavenia, poskytnutie informácií, know-how alebo dobrovoľníckej práce zamestnancov a iné.

byt tal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 462
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 296
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 569
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 834
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 585
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 335
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu