SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Trenčín vlani navštívilo vyše sto tisíc ľudí

TRENČÍN 4. februára (SITA) – Mesto Trenčín v minulom roku navštívilo vyše sto tisíc ľudí, z toho približne štvrtina zo zahraničia. Najväčší záujem je o Trenčiansky hrad a centrum mesta. Ako však upozorňuje ...

TRENČÍN 4. februára (SITA) – Mesto Trenčín v minulom roku navštívilo vyše sto tisíc ľudí, z toho približne štvrtina zo zahraničia. Najväčší záujem je o Trenčiansky hrad a centrum mesta. Ako však upozorňuje vedúca útvaru marketingu MsÚ v Trenčíne Renáta Kaščáková, štatistika návštevnosti nie je presná, útvar k nej dospel získaním viacerých údajov.

Najpodstatnejší je počet ľudí, ktorí prenocovali v ubytovacích zariadeniach. V Trenčíne minulý rok prespalo približne 75 000 návštevníkov, z toho okolo 32 000 zahraničných. Potenciál využitia lôžok dosiahol 33 percent. „Ďalším porovnávacím zdrojom je pre nás štatistika návštevníkov Trenčianskeho hradu a tiež štatistika návštevníkov nášho informačného centra. Dá sa ešte čiastočne vychádzať aj z návštevnosti najbližších kúpeľov - Trenčianske Teplice a Piešťany. Aj keď turisti nie sú ubytovaní priamo v Trenčíne, faktom je, že pomerne veľké percento z nich Trenčín navštívi, hoci opäť môžeme iba odhadovať,“ uviedla Kaščáková. Hrad vlani navštívilo 71 tisíc ľudí, Piešťanské kúpele 47 000 návštevníkov, z toho 26 000 zahraničných a kúpele Trenčianske Teplice zaznamenali 4 tisíc návštevníkov. „Niečo napovie aj štatistika návštevnosti a počtu vystavovateľov na veľtrhoch výstaviska TMM, za rok 2006 to bolo okolo 60 000 ľudí,“ uviedla Kaščáková. Propagácii Trenčína a zvyšovaniu návštevnosti v neposlednom rade dopomáha aj festival Pohoda, na ktorý mesto prispieva miliónom korún. Návštevnosť presahuje 20 000. „Z kombinácie týchto údajov možno odhadom usudzovať, že Trenčín v minulom roku navštívilo viac ako 100 000 ľudí,“ konštatuje Kaščáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Na rozvoj cestovného ruchu (CR) a propagácie mesta trenčianska samospráva tento rok vyčlenila približne 4,2 milióna korún. Suma je rozdelená na čiastky v rozmedzí 50 až 500 tisíc korún. Peniaze slúžia na účasť na veľtrhoch CR, rozširovanie webových služieb, zavedenie jednotného vizuálneho štýlu na propagačných tabuliach, banneroch a reklamných materiáloch, doplnenie turistického značenia a orientačného systému v meste, inzerciu v oblasti cestovného ruchu, podporu tvorby produktov cestovného ruchu, rozšírenie ponuky propagačných materiálov o meste, a podobne. „O tom, či je to veľa alebo málo sa dá povedať, že je to veľmi relatívne. Je naozaj veľmi ťažké zmerať, ako zvýšená propagácia prispieva či neprispieva k zvýšeniu návštevnosti mesta,“ domnieva sa Kaščáková. Všeobecne vraj platí, že propagácie nie je nikdy dosť. „No nejde len o spoločnú propagáciu, ale najmä o stimuláciu podnikateľského prostredia k celkovému zlepšovaniu služieb či rozširovaniu ponuky pre návštevníkov mesta, o spoločnú motiváciu k sústavnému zlepšovaniu kvality. To je veľmi dlhá cesta. Samospráva by tu mala zohrať úlohu iniciátora procesu, aby spoločných investícií do cestovného ruchu postupne pribúdalo a aby čo najrýchlejšie začali pribúdať aj ich multiplikačné efekty," dodáva Kaščáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Súkromný sektor sa podľa Kaščákovej zatiaľ do cestovného ruchu aktívne moc nezapája, mesto sa preto rozhodlo tvoriť produkty, ktoré by mali mať na starosti cestovné kancelárie. „Už v minulom roku sme pre návštevníkov piešťanských kúpeľov vytvorili produkt - poldennú a celodennú prehliadku Trenčína so sprievodcom, ktorú propagujeme nielen v Piešťanoch, ale aj v rámci informačného centra a na web stránke. Niečo podobné by sme chceli pripraviť aj pre iné cieľové skupiny - seniorov, prípadne aktívnych návštevníkov - peších turistov či cykloturistov a pod. Keď zavítajú do mestského informačného centra, alebo na internetovú stránku, musia dostať ponuku aspoň dvoch-troch konkrétnych itinerárov, ktoré by ich v meste a jeho okolí zamestnali nie na jeden, ale povedzme na dva až tri dni."

Skryť Vypnúť reklamu

Trenčín v rámci vzájomnej propagácie už vytvoril spoluprácu s Bratislavou a Piešťanmi, ktorá má dopomôcť k tomu, aby turista prichádzajúci na Slovensko svoj výlet neukončil prehliadkou hlavného mesta, ale aby „vyrazil ďalej na sever“ so zárukou, že ho tam budú čakať ďalšie atrakcie. „Rozbieha sa spolupráca aj s kúpeľmi v Trenčianskych Tepliciach,“ povedala Kaščáková.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 152
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 766
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 902
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 903
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 297
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 313
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 602
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 162
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 144
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 047
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Otvorené obchody po uvoľnení opatrení v čase pandémie koronavírusu.

Očkovaní a vyzdravení by mohli nakupovať darčeky.


a 1 ďalší 46m
Štát, resp. štátne organizácie sa zbavujú množstva nehnuteľností či ďalšieho majetku.

Môžete kúpiť košickú nemocnicu, vranovskú vežu i herliansku poštu.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


2 h
Skryť Zatvoriť reklamu