SME

Dorčák: Nový zdravotnícky systém by sa mal zdokonaľovať

Bratislava 7. februára (TASR) - Za pokračovanie v zdokonaľovaní nového zdravotníckeho systému vytvoreného pred pár rokmi sa dnes na konferencii Kroky ...

Bratislava 7. februára (TASR) - Za pokračovanie v zdokonaľovaní nového zdravotníckeho systému vytvoreného pred pár rokmi sa dnes na konferencii Kroky k rozvoju vyslovil prezident Združenia zdravotných poisťovní SR (ZZP SR) Igor Dorčák.

Podľa neho je tento systém správny. Poistenci v ňom majú právo na slobodný výber zdravotnej poisťovne, poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a za financovania zdravotníctva z verejného zdravotného poistenia. "Pokiaľ tieto základné piliere nebudeme pevne udržiavať, tak dosť ťažko možno na tom stavať ďalší systém," povedal Dorčák. Skôr sa treba zaoberať tým, čo systém trápi. Ako príklad uviedol nákup zdravotnej starostlivosti, rozvoj elektronického zdravotníctva, selekciu hodnotenia poskytovateľov, ako aj lepšie odmeňovanie zdravotníckych pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Poradca ministra zdravotníctva Milan Kamenský považuje za najdôležitejšie to, aby došlo k reštrukturalizácii siete zdravotníckych zariadení, a tým aj k redukcii asi 6000 lôžok. Zdôraznil, že by to nemala byť len jednorazová kampaň, ale malo by sa na tom pracovať trvalo s ohľadom na potreby, ktoré sa menia.

Spomenul, že v Bratislave je akútny nedostatok geriatrických lôžok, chýbajú aj gerontopsychiatrické lôžka. Nadbytok lôžok je pre tuberkulózne a pľúcne ochorenia, napríklad len v Prešovskom kraji je ich navyše 1100, čo súvisí s tatranskými liečebňami, kedysi postavenými pre 15 miliónové Československo. Kamenský by bol rád, keby sa s reštrukturalizáciou lôžok začalo od 1. apríla.

Na konferencii prezident Slovenskej lekárskej spoločnosti Peter Krištúfek konštatoval, že už niekoľko rokov sa hovorí o indikátoroch kvality, ako aj štandardných odporúčaných diagnostických a liečebných postupoch, tzv. guidline. Každá spoločnosť či združenie si ich tvorí sama a bolo by vhodnejšie, keby sa tieto systémy konsenzuálne zjednotili, zdravotnícka verejnosť sa k nim vyjadrila a napokon uviedli do praxe, zdôraznil Krištúfek.Jednodňovú konferenciu zorganizovalo Združenie zdravotných poisťovní SR.

SkryťVypnúť reklamu

zah pa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 240
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 659
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 199
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 576
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 385
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 208
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 847
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 768
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu