Bratislava 20. februára (ČTK) - Licenčná rada dnes odobrila výmenu majiteľov televízie Joj a spravodajskej TA3. ČTK to potvrdil kancelár rady Ľuboš Kukliš. Rada tak dala súhlas, aby sa novým majiteľom TV Joj stala firma J&T Media Enterprises a jej pôvodný vlastník Grafobal získal televíziu TA3. Majitelia televízií sa na tom dohodli v polovici januára, transakcia by sa mala uskutočniť v najbližších dňoch.
Obaja noví vlastníci televízií chcú prispieť k ich rozvoju. J&T chce z televízie Joj vybudovať silný mediálny dom. Grafobal chce zasa svoje skúsenosti s prevádzkovaním Joj využiť na posilnenie TA3, ktorá vysiela od roku 2001, a dnes ju sleduje zhruba 1,5 až dve percentá ľudí.
Televízia Joj, ktorú zakladal bývalý šéf českej TV Nova Vladimír Železný, vysiela od marca roku 2002. Je jednou z dvoch súkromných celoslovenských televíznych staníc. Jednotkou na trhu je televízia Markíza, Joj o druhú priečku v sledovanosti súperí s prvým programom verejnoprávnej Slovenskej televízie.
Podľa internetového portálu Radioweb môže vlastnícka rošáda na televíznom trhu súvisieť aj s prípravou predaja Joj do rúk niektorého zo zahraničných investorov. Tento zámer však žiadna zo strán zatiaľ nepotvrdila. Zahraničným majiteľom dnes patrí len TV Markíza.
Finančná skupina J&T sa okrem privátneho bankovníctva a realít sústreďuje aj na investície do slovenských a českých priemyselných podnikov, kontroluje aj futbalový klub Sparta Praha.
Skupina okolo Grafobalu sa zameriava napríklad na výrobu obalov, polygrafiu a dominuje v distribúcii tlačovín na Slovensku. Zamestnáva takmer 6000 pracovníkov. Okrem TA3 bude skupine naďalej patriť aj významná mediálna agentúra Unimedia či reklamná agentúra Euro RSCG.
him fab