Bratislava 23. februára (TASR) - Pozíciu najčítanejšieho celoštátneho denníka si naďalej drží Nový Čas, ktorý číta 25 percent ľudí, teda asi 1,1 milióna čitateľov.
Na druhom mieste skončila Pravda s desiatimi percentami, za ňou Sme s deviatimi percentami, nasleduje denník Korzár s piatimi percentami a Šport s čítanosťou štyri percentá populácie.
Celková čítanosť denníkov oproti predchádzajúcej vlne (24. apríl - 13. august) ostala na predchádzajúcej úrovni a predstavuje 46 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej, čítal(a) posledné vydanie. Pri premennej čítal(a) posledných 14 dní ide o 86 percent populácie.
Plus 7 dní si svoju pozíciu najčítanejšieho týždenníka vylepšil a dosiahol 16 percent populácie.
Na druhú pozíciu sa dostal Nový čas pre ženy s desiatimi percentami a prvú trojicu uzatvára Markíza s deviatimi percentami. Týždenník Život posilnil svoju pozíciu a umiestnil sa na 4. mieste s ôsmimi percentami a prehľad uzatvára Báječná žena taktiež s ôsmimi percentami.
Celková čítanosť týždenníkov oproti poslednému prieskumu všeobecne klesla o štyri percentá. Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 57 percent, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú niektorý z monitorovaných titulov.
Dvojtýždenníky číta celkovo 21 percent ľudí, čo je vzrast o štyri percentá oproti predchádzajúce vlne v roku 2006. Najčítanejším titulom je TV Max so šiestimi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol štyri percentá, za ním sa zaradil Žena a život s dvoma percentami. Rovnako dve percentá získal aj Teleprogram a TV Svet.
Zdravie je stále najčítanejším mesačníkom, číta ho dvanásť percent ľudí.
Druhú priečku obsadil mesačník Eva s desiatimi percentami a za ním nasleduje Emma s deviatimi percentami. Záhradkára číta sedem percent a Rebeccu päť percent ľudí. Mesačníky číta celkovo 57 percent ľudí, čo je o tri percentá menej ako pri predchádzajúcom prieskume.
Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku je Rádio Expres s dvadsiatimi percentami poslucháčov.
Nasleduje Rádio Slovensko s devätnástimi percentami a Fun rádio s desiatimi percentami. Deväť percent poslucháčov si naladí Jemné Melódie a osem percent obľubuje rádio Regina.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúvali včera" predstavuje 72 percent.
Aj v podiele na trhu patrí prvé miesto Rádiu Expres s 22 percentami, Rádio Slovensko má 20 percent a Fun Radio 11 percent. Na štvrtom mieste sú Jemné Melódie s ôsmimi percentami a s rovnakým podielom na trhu skončilo na piatom mieste Rádio Regina.
Medzi slovenskými televíziami je najsledovanejšou TV Markíza, pozerá ju 66 percent divákov.
Sledovanosť na úrovni 32 percent dosahuje Jednotka (STV), tesne za ňou s rovnakými percentami sa umiestnila TV Joj.
V diváckej obľube nasledujú Dvojka (STV) s piatimi percentami, RTL Klub, Prima TV a TA3 so štyrmi percentami. Desiatku najsledovanejších televízii uzatvárajú ČT 1, NOVA a Magyar TV1 s dvojpercentnou sledovanosťou.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 88 percent. Televíziu sleduje viac ako 3,9 milióna divákov.
Z podielu na trhu zaznamenala najväčší podiel TV Markíza - 49 percent. TV JOJ dosiahla 19 percent a Jednotka (STV) 17 percent. Nasleduje Dvojka s dvoma percentami, slovenskú päticu uzatvára TA3 s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 13 percent, z toho najvyššie hodnoty dosahuje päť staníc - RTL Klub (3%), Prima TV (2%), NOVA (1%), TV2 (1%) a ČT1 (1%).
Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI. Na vzorke 2059 respondentov od 14 do 79 rokov ho realizovala agentúra Median SK od 14. augusta do 3. decembra 2006.