ŽILINA 25. februára (SITA) – Občania Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) sa v uplynulom roku najviac sťažovali na poplatky za služby zdravotníkov. Na odbor zdravotníctva ŽSK prišlo 114 písomných podnetov, v porovnaní s rokom 2005 ich pribudlo o 31. Z celkového počtu bolo 38 podnetov opodstatnených, z nich 30 sa týkalo poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platieb za výkony u stomatológov. Neoprávnene vybratý poplatok musel lekár zároveň vrátiť. Lekárov upozornili, že pri ďalšom opakovaní tohto problému dostanú pokutu.
Štyridsaťpäť podnetov bolo minulý rok neopodstatnených, keď pacienti poukazovali na nesprávne poskytovanie zdravotnej starostlivosti, na zlú organizáciu práce v ambulancii, spôsob odovzdania zdravotnej dokumentácie, alebo na vyberanie poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platby za výkony u stomatológov. Odbor zdravotníctva ŽSK nedostal minulý rok ani jedno podanie, v ktorom by občania poukazovali na poberanie úplatkov v zdravotníctve.
"Vyzývam obyvateľov nášho kraja, aby sa so svojimi podnetmi z oblasti zdravotníctva obracali aj naďalej na náš úrad. Naším zámerom je nielen kvalitné fungovanie úradu, ale aj všetkých našich inštitúcií,“ konštatoval žilinský župan Juraj Blanár. ŽSK má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti nemocnice v Liptovskom Mikuláši, Dolnom Kubíne, Trstenej a v Čadci, polikliniky v Námestove a v Turčianskych Tepliciach a zdravotnícke zariadenia - bývalé polikliniky v Liptovskom Hrádku, Martine, Bytči, v Kysuckom Novom Meste a Turzovke.
Agentúru SITA informoval hovorca ŽSK Peter Kubica.
lc;mt;fa