LIPTOVSKÝ HRÁDOK 27. februára (SITA) – O jeden milión korún chce znížiť náklady na prevádzku mestskej polície (MsP) primátor Liptovského Hrádku Branislav Tréger. V súčasnosti jej práca stojí mestskú samosprávu 5,72 mil. Sk. Z tejto sumy tvoria približne 65 percent náklady na mzdy, čo predstavuje 3,37 mil. Sk. Ďalších 1,24 mil. Sk tvorí poistné a 689-tisíc korún náklady na tovary a služby.
Ako dnes informoval primátor Tréger, opatrenia, ktoré mesto vykoná pre zníženie nákladov, je možné rozdeliť do troch skupín. Prvým krokom je optimalizácia služieb MsP. „Nemyslím si, že sa ňou ohrozí ochrana občanov mesta,“ dodal Tréger. Ďalším opatrením je príjem z Pultu centralizovanej ochrany (PCO). Jeho majiteľom nie je mesto, technickú časť dodávky a montáž signalizačného zariadenia, ako aj napojenie na PCO, vykonáva firma MK alarm, s.r.o. so sídlom v Liptovskom Mikuláši. „Pult bol v meste zavedený v roku 1997,“ spresnil konateľ spoločnosti MK alarm Rastislav Móres. Ako ďalej uviedol, podľa novej dohody, ktorá má byť s mestom v najbližších dňoch podpísaná, na účet prevádzkovateľa nepôjde celá suma, ale iba polovica z nej. Zvyšok pôjde mestu. Najviac peňazí od spustenia PCO išlo do jeho obnovy, na mzdy pre operátorky a ďalšie investičné náklady. Teraz, keď začal byť pult ziskový, prišlo k dohode s mestom, spresnil Móres. PCO je zariadenie elektronickej zabezpečovacej signalizácie, ktoré 24 hodín denne sleduje a vyhodnocuje prijatý signál zo 44 chránených objektov v meste. Posledným krokom opatrení má byť zriadenie funkcie náčelník v aktívnej službe. Na túto funkciu mesto vyhlásilo nové výberové konanie, je zverejnené na internetovej stránke mesta. „"Podľa vytypovaných miest, kde najčastejšie dochádza k priestupkom a trestnej činnosti, uvažujeme o zavedení kamerového systému v meste,“ povedal primátor Branislav Tréger.
V MsP v Liptovskom Hrádku momentálne pracuje 15 pracovníkov. Minulý rok evidovali 2 276 nahlásených prípadov, z nich bolo 888 doriešených.