TRENČÍN 27. februára (SITA) – Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín. Ako uviedol krajský predseda ĽS-HZDS v Trenčíne Milan Rehák, najideálnejším riešením by bolo s modernizáciou niekoľko rokov počkať a hľadať iné riešenia, aby železnica Trenčín obišla a súčasná trať by sa zmenila na vnútromestskú dopravu, poprípade na spojenie s Dubnicou nad Váhom. Strana by totiž rada oživila aj svoje predstavy o súmestí Trenčína a Dubnice, aby mesto malo aspoň 120-tisíc obyvateľov. Umiestnenie železnice bolo podľa Reháka najväčším problémom pri uzatváraní koalície v mestskom parlamente medzi ĽS-HZDS, ktoré bolo proti trati vedúcej mestom, a SDKÚ-DS a KDH. Tieto strany súčasný variant schválili v minulom volebnom období, kedy mali v zastupiteľstve väčšinu.
Trenčiansky primátor Branislav Celler (SDKÚ-DS a KDH) pre agentúru SITA povedal, že koaliční partneri sa dohodli na tom, aby do pripravovaného nového územného plánu mesta bola zapracovaná územná rezerva, ktorá by v budúcnosti prípadne riešila preloženie železničnej dopravy mimo mesto Trenčín. Celler podčiarkol, že by išlo iba o nákladné vlaky, ak by sa veľmi zintenzívnila nákladná doprava. Primátor už v januári 2006 na tlačovej konferencii povedal, že je rozhodnuté kadiaľ pôjde železnica. Už bolo vydané aj územné rozhodnutie.
Podľa Reháka by sa malo definovať, či je zmena ešte možná. "Je to otázka skôr na ministra dopravy, či sú ochotní a schopní Trenčínu poskytnúť prostriedky, aby železnica viedla mimo mesto," dodal Rehák. Práce na trati by sa predbežne mali začať v roku 2008. Termín začatia modernizácie závisí od poradia výstavby jednotlivých etáp úseku medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom.
Modernizácia železničnej trate v Trenčíne má vyrovnať prílišné zaoblenie trate v meste, ktoré neumožňuje dosiahnuť stanovenú rýchlosť 160 km za hodinu. Projekt počíta s výstavbou nového železničného mosta, novej stanice, ako aj s vybudovaním niekoľkých mimoúrovňových križovaní. Súčasťou projektu je asanácia letného kúpaliska a rodinných domov. Plaváreň už železnice od mesta kúpili. Náklady na modernizáciu železnice projektant Reming Consult predbežne vyčíslil na 3,2 mld. Sk. „Trenčiansku etapu sme rozšírili od Záblatia južne až za obec Kostolná-Zárečie a na severe od Kubrej po mestskú časť Opatová, suma sa tým upraví," povedal minulý rok generálny riaditeľ firmy Slavomír Podmanický.
Piaty železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou.