Úprava železnice by sa podľa ĽS-HZDS mala odložiť

TRENČÍN 27. februára (SITA) – Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín. Ako uviedol krajský predseda ĽS-HZDS v Trenčíne Milan Rehák, ...

TRENČÍN 27. februára (SITA) – Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín. Ako uviedol krajský predseda ĽS-HZDS v Trenčíne Milan Rehák, najideálnejším riešením by bolo s modernizáciou niekoľko rokov počkať a hľadať iné riešenia, aby železnica Trenčín obišla a súčasná trať by sa zmenila na vnútromestskú dopravu, poprípade na spojenie s Dubnicou nad Váhom. Strana by totiž rada oživila aj svoje predstavy o súmestí Trenčína a Dubnice, aby mesto malo aspoň 120-tisíc obyvateľov. Umiestnenie železnice bolo podľa Reháka najväčším problémom pri uzatváraní koalície v mestskom parlamente medzi ĽS-HZDS, ktoré bolo proti trati vedúcej mestom, a SDKÚ-DS a KDH. Tieto strany súčasný variant schválili v minulom volebnom období, kedy mali v zastupiteľstve väčšinu.

Trenčiansky primátor Branislav Celler (SDKÚ-DS a KDH) pre agentúru SITA povedal, že koaliční partneri sa dohodli na tom, aby do pripravovaného nového územného plánu mesta bola zapracovaná územná rezerva, ktorá by v budúcnosti prípadne riešila preloženie železničnej dopravy mimo mesto Trenčín. Celler podčiarkol, že by išlo iba o nákladné vlaky, ak by sa veľmi zintenzívnila nákladná doprava. Primátor už v januári 2006 na tlačovej konferencii povedal, že je rozhodnuté kadiaľ pôjde železnica. Už bolo vydané aj územné rozhodnutie.

Podľa Reháka by sa malo definovať, či je zmena ešte možná. "Je to otázka skôr na ministra dopravy, či sú ochotní a schopní Trenčínu poskytnúť prostriedky, aby železnica viedla mimo mesto," dodal Rehák. Práce na trati by sa predbežne mali začať v roku 2008. Termín začatia modernizácie závisí od poradia výstavby jednotlivých etáp úseku medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom.

Modernizácia železničnej trate v Trenčíne má vyrovnať prílišné zaoblenie trate v meste, ktoré neumožňuje dosiahnuť stanovenú rýchlosť 160 km za hodinu. Projekt počíta s výstavbou nového železničného mosta, novej stanice, ako aj s vybudovaním niekoľkých mimoúrovňových križovaní. Súčasťou projektu je asanácia letného kúpaliska a rodinných domov. Plaváreň už železnice od mesta kúpili. Náklady na modernizáciu železnice projektant Reming Consult predbežne vyčíslil na 3,2 mld. Sk. „Trenčiansku etapu sme rozšírili od Záblatia južne až za obec Kostolná-Zárečie a na severe od Kubrej po mestskú časť Opatová, suma sa tým upraví," povedal minulý rok generálny riaditeľ firmy Slavomír Podmanický.

Piaty železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Záhadná petícia chce Štefana Harabina za prezidenta

Kto je Štefan Harabin a kto ho chce za prezidenta.

V Tatrách sa pripravte na silný vietor

Výstrahu druhého stupňa vydal Slovenský hydrometeorologický ústav.

Rašiho sesternica chce kúpiť mestské pozemky

Necelý rok pred voľbami je na stole predaj nehnuteľností pre jej autoumyváreň.

Šok číslo 2: Košice musia vrátiť ďalších 14,5 milióna eur z eurofondov

Magistrát: Brusel zmenil pravidlá počas hry. O pomoc žiada ministerstvo.

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii za jeho kandidatúru sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.