Úprava železnice by sa podľa ĽS-HZDS mala odložiť

TRENČÍN 27. februára (SITA) – Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín. Ako uviedol krajský predseda ĽS-HZDS v Trenčíne Milan Rehák, ...

TRENČÍN 27. februára (SITA) – Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín. Ako uviedol krajský predseda ĽS-HZDS v Trenčíne Milan Rehák, najideálnejším riešením by bolo s modernizáciou niekoľko rokov počkať a hľadať iné riešenia, aby železnica Trenčín obišla a súčasná trať by sa zmenila na vnútromestskú dopravu, poprípade na spojenie s Dubnicou nad Váhom. Strana by totiž rada oživila aj svoje predstavy o súmestí Trenčína a Dubnice, aby mesto malo aspoň 120-tisíc obyvateľov. Umiestnenie železnice bolo podľa Reháka najväčším problémom pri uzatváraní koalície v mestskom parlamente medzi ĽS-HZDS, ktoré bolo proti trati vedúcej mestom, a SDKÚ-DS a KDH. Tieto strany súčasný variant schválili v minulom volebnom období, kedy mali v zastupiteľstve väčšinu.

Trenčiansky primátor Branislav Celler (SDKÚ-DS a KDH) pre agentúru SITA povedal, že koaliční partneri sa dohodli na tom, aby do pripravovaného nového územného plánu mesta bola zapracovaná územná rezerva, ktorá by v budúcnosti prípadne riešila preloženie železničnej dopravy mimo mesto Trenčín. Celler podčiarkol, že by išlo iba o nákladné vlaky, ak by sa veľmi zintenzívnila nákladná doprava. Primátor už v januári 2006 na tlačovej konferencii povedal, že je rozhodnuté kadiaľ pôjde železnica. Už bolo vydané aj územné rozhodnutie.

Podľa Reháka by sa malo definovať, či je zmena ešte možná. "Je to otázka skôr na ministra dopravy, či sú ochotní a schopní Trenčínu poskytnúť prostriedky, aby železnica viedla mimo mesto," dodal Rehák. Práce na trati by sa predbežne mali začať v roku 2008. Termín začatia modernizácie závisí od poradia výstavby jednotlivých etáp úseku medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom.

Modernizácia železničnej trate v Trenčíne má vyrovnať prílišné zaoblenie trate v meste, ktoré neumožňuje dosiahnuť stanovenú rýchlosť 160 km za hodinu. Projekt počíta s výstavbou nového železničného mosta, novej stanice, ako aj s vybudovaním niekoľkých mimoúrovňových križovaní. Súčasťou projektu je asanácia letného kúpaliska a rodinných domov. Plaváreň už železnice od mesta kúpili. Náklady na modernizáciu železnice projektant Reming Consult predbežne vyčíslil na 3,2 mld. Sk. „Trenčiansku etapu sme rozšírili od Záblatia južne až za obec Kostolná-Zárečie a na severe od Kubrej po mestskú časť Opatová, suma sa tým upraví," povedal minulý rok generálny riaditeľ firmy Slavomír Podmanický.

Piaty železničný koridor, v rámci ktorého sa na Slovensku modernizuje železničná trať, sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava-Žilina-Košice-Čierna nad Tisou-štátna hranica s Ukrajinou.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  4. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  5. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  6. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  7. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  8. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  9. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  10. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 401
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 603
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 543
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 450
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 280
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 859
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 323
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 700
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 952
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 570

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Kiska: Rakúsko je našim silným partnerom a jedným z najdôležitejších investorov

Prezident pripomenul, že rakúske banky príchodom na Slovensko prispeli k tomu, že náš bankový sektor je stabilný.

Špeciálny prokurátor s Gorilou stále nepohol, hoci predpovedal inak

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Gorila Marek Gajdoš pred odchodom obvinil dvoch ľudí, obžalovaní zatiaľ nie sú.

Propaganda a hoaxy majú rozdeliť ľudí, lži už začali pokutovať (debata SME)

Slovensko je náchylnejšie uveriť proruskej propagande, podľa odborníkov na dezinformácie tu prevláda sentiment aj časť ruskej identity v histórii.

Pohotovosti majú byť otvorené len do jedenástej večer

Pohotovosti majú byť v každom okresnom meste. Tých je 79. Oproti súčasnému stavu sa tak ich počet veľmi nezníži, ako chcel pôvodne Drucker.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop