Osem reklám porušilo pravidlá etiky

BRATISLAVA 19. marca (SITA) - Etiku slovenskej reklamy opäť posudzovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, Arbitrážna ...

BRATISLAVA 19. marca (SITA) - Etiku slovenskej reklamy opäť posudzovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, Arbitrážna komisia RPR posúdila na treťom tohtoročnom zasadnutí 19 sťažností na reklamu. Podľa jej rozhodnutia v 11 prípadoch neboli porušené Etické zásady reklamnej praxe platné na Slovensku. Pravidlá porušilo osem reklám.

Ako vyplýva z tlačovej správy zo zasadnutia komisie, pravidlá etického kódexu reklamy porušila inzercia v periodickej tlači - služba Orange Internet expres od zadávateľa Orange Slovensko, a.s. Inzercia bezdôvodne spochybňuje tvrdenia a výsledky meraní, ktoré spoločnosť T – Mobile Slovensko, a.s. zadala tretej osobe a ktorými dokladovala rýchlosť poskytovanej internetovej služby. Podľa AK RPR je "v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a mohla byť spôsobilá privodiť ujmu danému súťažiteľovi." Arbitrážna komisia tiež uznala za opodstatnenú sťažnosť na nečitateľnosť podmienok služby pre spotrebiteľa v televíznom klamnom spote O2 od Telefónica O2 Slovakia, s.r.o. Konštatovala, že zadáveľ musí forme poznámky - veľkosti a dĺžke jej uvedenia na obrazovke venovať väčšiu pozornosť. Zavádzať spotrebiteľa môže podľa rozhodnutia AK RPR reklama od Orange Slovensko, a.s. na telefonovanie na účastnícke čísla v rámci vlastnej siete každý deň od 8. do 18. hodiny bezplatne, uverejnená na www.orange.sk. Sťažnosť na reklamu dostala od osoby, ktorá tvrdila, že táto služba sa dá využiť len za mesačný poplatok 499 korún bez DPH. "Termín ´bezplatne´ je jednoznačne termín, ktorý sa nespája s akoukoľvek formou úhrady a preto je táto reklama spôsobilá zavádzať spotrebiteľa," uvádza sa v rozhodnutí AK.

Etické pravidlá reklamy podľa AK RPR porušili aj niektoré reklamy na iné typy služieb. Na žiadosť fyzickej osoby posudzovala AK billboardovú reklamu na Primeros – extra lubrikovaný od zadávateľa Vulkan Intim Brands,a.s. Podľa nej reklama využíva metaforické vyjadrenie, ktoré nie je slušné a zodpovedné voči spotrebiteľovi a preto je v rozpore s etickým kódexom reklamy. V rozpore s pravidlami etiky reklamy je aj inzercia v týždenníku Spravodaj od zadávateľa Beata Hudzovičová – Nitrianska realitná kancelária, v ktorom sa tvrdí, že kancelária je výhradným zástupcom firiem priemyselného parku v Nitre. To podľa AK RPR nezodpovedá pravde a príjemcu reklamného posolstva môže uviesť do omylu.

"Reklama nevenuje dostatočnú pozornosť informáciám pre spotrebiteľa, je v rozpore s dobrými mravmi hospodárskej súťaže a klamlivými tvrdeniami môže získavať prospech vlastnému podniku na úkor iného" - to AK RPR konštatovala o inzeráte Prvá cesta novým autom? od zadávateľa AAA Auto, a.s. Inzerát podľa arbitrážnej komisie využíva neprimeranú hyperbolizáciu, používa konkrétnu značku auta, pričom jednoznačné tvrdenie o 25% znížení ceny auta ihneď po jeho kúpe je neprimerané. Pravidlá reklamnej etiky porušuje aj reklamný spot Poštovej Banky, a.s. - Keď dávajú, berte! Podľa AK reklama využíva takmer identické prvky, symboliku a štýl reklamnej kampane Telefónica O2. Tým môže vyvolať u spotrebiteľa zámenu a zmätenie. Podľa AK RPR tiež môže prísť k "parazitovaniu na výsledkoch cudzích nápadov." Komisia mala tiež výhrady k prezentovaniu podmienok SMS súťaže spoločnosti T – Mobile o automobil BMW 1. "Reklama nevenovala dostatočnú pozornosť komunikácii pravidiel súťaže, ktoré v tomto prípade neboli ľahko prístupné a zrozumiteľné pre bežného spotrebiteľa a mohli spotrebiteľa uviesť do omylu", uvádza sa v tlačovej správe z rozhodnutí AK RPR.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 608
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 8 121
  3. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 941
  4. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 869
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 520
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 342
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 118
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 085
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 069
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 057

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola vypovedať aj Zuzana Hlávková.

Neprehliadnite tiež

Inštitút zamestnanosti chce v škôlkach miesto pre všetky deti od štyroch rokov

Inštitút tvrdí, že nedostupnosť škôlok pre deti môže ohroziť ich sociálne zručnosti na základných školách a znížiť šance rodičov zamestnať sa.

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

Ministerstvo školstva a ZMOS pripravia spoločné memorandum

Spoločný dokument upraví vzťah ministerstva školstva a ZMOS-u pre oblasť školstva.

LOVÍME HOAXY

'Európska vyhláška o kapuste je dlhšia ako ústava USA' je hoax

Európska únia žiadnu vyhlášku o kapuste nemá.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop