Všetci traja sa zhodli na tom, že najväčšou brzdou ekonomického rozvoja oboch VÚC je zlá cestnú infraštruktúr, ktorá odrádza investorov prísť do tejto lokality. Paška na brífingu uviedol, že bude podporovať všetky dobré projekty z východu, ktoré by mohli uľahčiť život tunajším občanom. „Vláda má záujem o úzku spoluprácu so samosprávou a v parlamente sú predložené návrhy na zmenu legislatívy, ktorá by mala motivovať investorov, aby išli do chudobnejších regiónov,“ uviedol Paška. Upozornil však na nedostatočnú pripravenosť územia na výstavbu úseku diaľnice D1 v tomto regióne. Snahou vlády bude urýchliť tento proces.
Predseda parlamentu v súvislosti s príchodom potenciálnych investorov upozornil na dôležitú otázku ľudských zdrojov. Vzdelaná i manuálne zručná pracovná sila z regiónu odchádza do zahraničia, čo môže byť v budúcnosti problémom. Chudík dodal, že od 26. marca letisko Poprad rozšíri počet letov v týždni z dvoch na tri na trase Poprad – Londýn. Tieto lety využívajú hlavne naši ľudia cestujúci za prácou.
Prešovský primátor P. Hagyari informoval, že ponuka práce by sa mohla zvýšiť aj doma. Rokovania s istým americkým investorom označil ako veľmi nádejné pre Prešov. Podľa jeho slov investor sa už rozhodol pre Slovensko, do týždňa by mal potvrdiť, či zostane v tomto regióne. Hagyari odmietol konkretizovať, o akú investíciu ide.