V Bratislave sa do 2015 prepoja električky s vlakmi

Memorandum o spoločnom postupe pri výstavbe koľajovej infraštruktúry na území Bratislavy dnes podpísali minister dopravy, pôšt a telekomunikácií, generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky a bratislavský primátor.

BRATISLAVA 2. apríla (SITA) - Memorandum o spoločnom postupe pri výstavbe koľajovej infraštruktúry na území Bratislavy dnes podpísali minister dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) Ľubomír Vážny, generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Dalibor Zelený a bratislavský primátor Andrej Ďurkovský. Podľa tohto memoranda by mali spoločne vybudovať železničnú trať, ktorá Bratislavu prepojí s dopravnou sieťou TEN - T 17 spájajúcu Paríž, Štrasburg, Štutgart a Viedeň a trať pre nosný dopravný systém Bratislavy, teda električky od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie. Súčasťou spolupráce je aj priame prepojenie Letiska M. R. Štefánika na železničnú sieť a elektrifikácia železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Marcheggom. V tomto roku sa začne spoločnosť Dopravoprojekt s prípravou projektovej dokumentácie, v roku 2010 by mala byť vypísaná súťaž na zhotoviteľa stavby, trate by mali byť dobudované v roku 2015. Náklady na stavebnú časť by mali dosiahnuť približne 18,5 miliardy korún, 80 percent plánujú zúčastnené strany čerpať z kohéznych fondov, zvyšok pokryje štátny rozpočet.

Najnákladnejšou časťou projektu bude prepojenie železničných staníc Bratislava predmestie, Bratislava filiálka a Petržalka. Zo 7,1-kilometrovej trasy má viesť približne 5,5 kilometra podzemným tunelom medzi filiálkou a ulicou Bosákova v Petržalke. Na trase vytvoria tri podzemné stanice, pri filiálke, medzi Medickou záhradou a Karadžičovou ulicou a v priestore Dostojevského radu. Vybudovanie tejto trasy má stáť približne 16 miliárd korún. Mesto Bratislava na vlastné náklady pre električkovú trasu zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1 000 aj 1 435 milimetrov. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky.

Napojením Letiska M. R. Štefánika na sieť osobnej železničnej dopravy vznikne priame železničné spojenie s viedenským letiskom Schwechat. V rámci tejto stavby rozšíria o ďalšiu koľaj jestvujúce trate medzi Hlavnou stanicou a stanicou Nové Mesto a medzi Petržalkou a Kitsee. Vážny odhaduje náklady na túto časť projektu na 2,4 miliardy korún. Na elektrifikáciu trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom má ísť sto miliónov korún.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 703
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 013
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 003
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 869
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 848
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 840
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 758
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 411

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Domov

Tohtoročné Ceny Pamäti národa získali Slováci Matejčíková a Šimko

Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutočnilo v Národnom divadle v Prahe.

Domov

Na zhromaždenie pri príležitosti 17. novembra prišli stovky ľudí

Novozvolení župani a lídri opozície sa stretli v Bratislave.

Domov

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Domov

Lykožrút opäť na scéne. Trnka ho riešil mucholapkami, Vareha metličkami

Debata o nekontrolovanej ťažbe v chránených lesoch znovu otvorila aj tému lykožrútov. Dvaja ministri pre nich čelili stíhaniu.