SME

Trnava podľa prokurátora koná v rozpore s Listinou základných práv a slobôd

Trnava 23. apríla (TASR) - Mesto Trnava prekročilo svoju právomoc, porušilo platnú legislatívu a dostalo do rozporu Listinou základných práv a slobôd.

Spôsobilo to vydanie všeobecno-zäväzného nariadenia (VZN), ktoré dalo primátorovi a mestskému úradu do rúk možnosť povoľovať otváracie hodiny prevádzok podľa nejednotného kľúča. Konštatoval to okresný prokurátor, ktorý svoj protest voči VZN z roku 2006 doručil do mestského zastupiteľstva a to sa ním bude zaoberať v utorok na svojom riadnom zasadnutí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predmetné VZN umožňuje mestu stanoviť otváracie a zatváracie hodiny samostatne pre každého žiadateľa zvlášť, čo je podľa prokurátora v rozpore so zákonom. Poslanci toto znenie prijali s platnosťou od 1. októbra 2006 aj na základe množiacich sa sťažností a protestov občanov proti hluku z kaviarní a reštaurácií v čase nočného pokoja. V praxi to po prijatí VZN znamená, že prevádzky tohto druhu na sídliskách, v obytných zónach alebo v ich tesnej blízkosti nemôžu mať otvorené tak dlho ako prevádzky v centre mesta.

SkryťVypnúť reklamu

VZN obsahuje aj nariadenie, podľa ktorého v Trnave každý žiadateľ musí k žiadosti doložiť aj odbornú hlukovú štúdiu a protokol o meraní hluku v prevádzke a v objekte. Bez nej mu súhlas primátor nepodpíše. VZN má aj ďalšie obmedzenia.

"Takto upravené skutočnosti presahujú rámec obce, ktorá v zmysle zákona iba určuje pravidlá času predaja a prevádzkových služieb," napísal prokurátor. "Voči takémuto postupu mesta nemá podnikateľ dokonca ani možnosť reagovať alebo prejaviť nespokojnosť opravným prostriedkom. Tým nie je daná pluralita vo vzťahu a prichádza k výraznému zásahu do slobody podnikania," konštatoval vo svojom proteste.

Radnica sa bráni tým, že VZN plnilo voči podnikateľom predovšetkým preventívnu funkciu a postup bol chápaný ako informačná povinnosť podnikateľského subjektu voči obci.

Samospráva

Súvisiace témy: Život v meste
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 424
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 490
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 909
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 551
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 383
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu