SME

Kampaň k zmenám vo vysielaní stála SRo takmer 12,5 mil. Sk

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Celkové náklady na reklamnú kampaň k spusteniu zmien vo vysielaní okruhov Slovenského rozhlasu (SRo) od 29. januára dosiahli takmer 12 a pol milióna korún. Ako ďalej na ...

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Celkové náklady na reklamnú kampaň k spusteniu zmien vo vysielaní okruhov Slovenského rozhlasu (SRo) od 29. januára dosiahli takmer 12 a pol milióna korún. Ako ďalej na dnešnom rokovaní Rozhlasovej rady informovala riaditeľka sekcie ekonomiky SRo Daniela Vašinová, z tejto sumy náklady Media, s.r.o., ktorá je 100-percentnou dcérskou spoločnosťou SRo, dosiahli približne 10,7 mil. Sk - z nich v hotovosti sa na kampaň minulo približne 3,9 mil. Sk a zvyšok predstavovali bartre. Náklady SRo na reklamnú kampaň dosiahli spolu približne 1,7 mil. Sk, z toho v hotovosti rozhlas zaplatil približne 627-tisíc korún a zvyšok tvorili bartre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum o účinnosti kampane, ktorý v druhej polovici februára uskutočnila spoločnosť TNS, podľa programového riaditeľa SRo Ľuboša Machaja dokázal, že kampaň bola účinná. Ako uviedol Machaj pre agentúru SITA, napríklad 7 z 10 respondentov uviedlo, že kampaň zaregistrovali a väčšinu zaujala. Rozhlasová rada stanovisko ku kampani nezaujala, keďže na jej prerokovaní sa zúčastnilo len sedem členov. Rada je pritom uznášaniaschopná, len ak je prítomná nadpolovičná väčšina, teda aspoň osem členov. Z rovnakého dôvodu dnes rada neprijala ani stanovisko k vyhláseniu bývalých pracovníkov a spolupracovníkov SRo, ktorí kritizujú viaceré zmeny v SRo.

Rozhlasová rada má oddnes len 14 členov. Peter Varga sa totiž na začiatku jej dnešného rokovania vzdal členstva v rade. Ako pre agentúru SITA povedal predseda rady Vladimír Talian, Varga sa vzdal členstva v rade k dnešnému dňu, oficiálne však dôvod neuviedol. Vargovo odstúpenie ho mrzí, jeho rozhodnutie však chápe a akceptuje. Voľbu nového člena Rozhlasovej rady za odstúpeného Vargu musí vyhlásiť Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Talian predpokladá, že parlament člena rady dovolí z kandidátov, ktorých schváli výbor, až po letných prázdninách. Vargov nástupca bude v rade len do februára 2008, kedy by vypršalo funkčné obdobie Petra Vargu. Medzi utorkovým a dnešným zasadnutím sa prvého predsedníckeho postu v rade vzdal Alexander Koreň. Taliana o tom informoval listom medzi zasadnutiami. Nového prvého podpredsedu bude rada voliť na ďalšom zasadnutí, ktoré bude v máji.

SkryťVypnúť reklamu

Dnešné doobedie venovala rada diskusii o zmenách vo svojom rokovacom poriadku. Cieľom nového znenia niektorých jeho častí je pružnejšie a vecnejšie rokovanie rady. Rada rokovala dva dni, v utorok a dnes. Najbližšie sa stretne 21. a 22. mája.

STV nesplnila vlani svoje programové ciele, tvrdí Rada STV

Slovenská televízia (STV) nesplnila vlani svoje programové ciele, na dnešnom rokovaní sa na tom zhodla Rada STV. Ako sa uvádza v uznesení rady, ktoré agentúre SITA poskytol jej predseda Bohumír Bobocký, "Rada STV konštatuje, že neboli v plnom rozsahu a v primeranej kvalite naplnené programové záväzky definované v schválenom Programovom koncepte na rok 2006. Ďalej neboli realizované odporúčania Rady STV obsiahnuté vo Vyhodnoteniach programovej služby za predchádzajúce roky a ani záväzky a predsavzatia, ku ktorým sa predchádzajúce vedenie zaviazalo v Programovej stratégii Slovenskej televízie v rokoch 2005 – 2007."

SkryťVypnúť reklamu

Bývalé vedenie STV si podľa rady nedostatočne pripomenulo vlaňajšie 50. výročie začiatku televízneho vysielania na Slovensku. Zmeny, ktoré sa snažilo po júlovom odchode Richarda Rybníčka presadiť dočasné vedenie STV Branislav Zahradník a Ľubor Košút zhodnotila rada ako pozitívne. Poukázala napríklad na zrušenie bulvárnych správ Blesk a ich nahradenie reláciou Relax, obnovenie Krátkych správ, formátu 24 hodín a presunutie Večerníčka na Jednotku. Rada opätovne zdôraznila malé zastúpenie nezávislej európskej produkcie a pôvodnej slovenskej tvorby, najmä pre deti a mládež vo vysielaní. Ako pre agentúru SITA povedal Bobocký, stav dokumentuje štatistika, podľa ktorej vlani tvorila vlastná výroba na Jednotke 5,4 %. Na oboch okruhoch STV bol pritom veľmi vysoký podiel repríz, najmä na Jednotke, kde tvorili až 64 % celkového vysielania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 098
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 378
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 956
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 650
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 077
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 043
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 033
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 000
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu