Bratislava 26. apríla (ČTK) - Salóniky vybavené palmami, kytice kvetov či 500 uterákov sú medzi špeciálnymi požiadavkami britského speváka Georgea Michaela a jeho tímu, ktorý po prvý raz vystúpi na Slovensku 25. mája. Potvrdila to organizátorka Zuzana Habodászová z XL Promotion.
Vybavenie svojich šatní i salónika si svetoznáma pophviezda privezie so sebou. Podmienkou však je, aby v nich bol koberec prírodnej farby a bohato listnaté palmy v črepníkoch. Michaelov tím tiež žiada jednu vysokú kyticu z ružových a bielych ruží, ďalšiu z bielych Casablanca ľalií a štyri kytice poľných kvetov.
Talentovaný hudobník príde na koncert na bratislavskom futbalovom štadióne Inter s bohatým sprievodom, žiada totiž zabezpečiť jedáleň pre 120 ľudí. Preto tiež potrebuje 12 veľkých chladničiek, dve veľké mrazničky a 300 kilogramov ľadu. Požiadavky na občerstvenie zatiaľ organizátori nezverejnili.
Počas stavby pódia, ktoré bude 56 metrov široké a 30 metrov vysoké, chce mať Michaelov sprievod k dispozícii 1700 fľašiek pollitrovej neperlivej minerálky. Na jeho stavbe majú pomáhať ďalšie desiatky domácich pomocníkov zvyknutých pracovať vo výškach. Organizátori musia zabezpečiť aj dva žeriavy a 9000 litrov nafty ako palivo do generátorov.
George Michael, ktorý sa hviezdou prvej veľkosti stal už začiatkom 80. rokov v popovom duu Wham!, sa na turné k 25 rokom kariéry vydal už vlani. Jeho 49 koncertov v jedenástich krajinách, ktoré sa uskutočnilo po vydaní ostatného albumu Twenty Five, navštívilo asi 650.000 fanúšikov.
Kvôli veľkému záujmu o koncertnú šnúru, ktorá bola prvá po 15 rokoch, sa v nej tento rok rozhodol pokračovať. Odštartuje ju v máji. V Bratislave ho bude môcť vidieť 32.000 divákov, lístky sú ešte v predaji.
Účinkujúcich veľkolepej šou na Slovensko z Budapešti privezú desiatky áut, organizátori totiž musia zabezpečiť parkovisko pre 40 kamiónov, 20 minibusov a 13 autobusov. Produkcia potrebuje sedem priestranných klimatizovaných kancelárií so 14 telefónmi, účinkujúci štyri šatne a oddelené sprchy pre ženy aj mužov s baleným mydlom.
Podľa viacerých organizátorov koncertov sa často stáva, že špeciálne požiadavky má manažment kapely a nie samotná pophviezda. Manažéri sa vraj radi predháňajú v tom, že vyžadujú napríklad konkrétne značky nápojov či počet a farbu uterákov. Nakoniec sa však ukáže, že muzikantom na tom až tak nezáleží.
him fil