SME

Žiaci chcú kampaňou zviditeľniť problém šikanovania

BRATISLAVA 9. mája (SITA) - Problematiku šikanovania v školách chcú najmä do povedomia rodičov dostať žiaci združení v Mestskom detskom parlamente (MDP) prostredníctvom informačnej kampane, ktorá je v ...

BRATISLAVA 9. mája (SITA) - Problematiku šikanovania v školách chcú najmä do povedomia rodičov dostať žiaci združení v Mestskom detskom parlamente (MDP) prostredníctvom informačnej kampane, ktorá je v Bratislave počas mája. Sloganom kampane, ktorá sa začala 1. mája, je veta "Aj vy posielate každé ráno svoje dieťa do pekla?", Bratislavčania a návštevníci mesta ho môžu zazrieť na 60 osvetlených pútačoch na uliciach a na 800 plagátoch umiestnených v 550 vozidlách mestskej hromadnej dopravy. Ako na dnešnej tlačovej besede v Bratislave ďalej informovala psychologička a koordinátorka MDP Eva Jaššová, kampaňou chcú dosiahnuť, aby sa o téme šikanovania viac rozprávalo a rodičia sa viac zaujímali o spôsoby, ako zabrániť tomu, aby ich dieťa bolo šikanované, prípadne šikanovalo svojich spolužiakov. Podľa nej sa prípady šikanovania v školách neraz riešia nesprávne, čo prispieva k šíreniu tohto problému. "Staršie prieskumy uvádzajú, že na Slovensku je šikanované každé štvrté dieťa, podľa novších informácií šikanovanie zažije každé druhé dieťa," uviedla Jaššová. Ako dodala, prípady šikanovania by sa určite nemali v školách riešiť verejne, deti by mali o svojich problémoch hovoriť s rodičmi, prípadne sa obrátiť o pomoc prostredníctvom linky dôvery. Silvia Bronišová z Linky detskej dôvery informovala, že minulý rok im zavolalo približne 80 detí, ktoré majú problém so šikanovaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

MDP kampaň pripravila v spolupráci s bratislavským magistrátom, Asociáciou sociálnych pracovníkov na Slovensku, Slovenským výborom UNICEF a Radou mládeže Bratislavského kraja. MDP začal fungovať 25. apríla minulého roka, tvorí ho 28 detí vo veku od 12 do 16 rokov zo škôl a školských zariadení všetkých piatich bratislavských okresov.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 749
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 873
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 373
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 300
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 830
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 762
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu