SME

Po prvý krát začali správne konanie za hlasnú reklamu

BRATISLAVA 9. mája (SITA) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) po prvýkrát začala správne konanie za hlasitosť reklamy. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš. Toto ...

BRATISLAVA 9. mája (SITA) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) po prvýkrát začala správne konanie za hlasitosť reklamy. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš. Toto správne konanie začali voči spoločnosti Markíza-Slovakia v súvislosti s odvysielaním reklamy počas programu Odpadlík vo februári tohto roka. Kukliš zdôraznil, že rada sa touto problematikou zaoberá od schválenia novely. Tá vstúpila do platnosti vo februári tohto roka a podľa nej musí vysielateľ zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov. Za porušenie tohto pravidla hrozí finančná sankcia. Kukliš zdôraznil, že rada týmto začína príslušné ustanovenia zákona uplatňovať v praxi. K problému si už licenčná rada dala vypracovať technický posudok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rada tiež rozhodla o uložení dvoch 100 000 pokút spoločnosti Markíza-Slovakia a po jednej 100 000 pokute MAC TV a STV. Zároveň spoločnosť MAC TV v jednom prípade bola upozornená na porušenie zákona.

RVR odobrala na dnešnom zasadnutí licencie na rozhlasové vysielanie štyrom spoločnostiam. Ide o spoločnosti N-Radio, Prešovská kultúrna agentúra, spoločnosť Ragtime a spoločnosť A.W.G. Vo všetkých štyroch prípadoch o tomto kroku rozhodla rada na základe žiadosti vysielateľa. Zároveň licenčná rada začala výberové konanie na udelenie licencií na terestrické rozhlasové vysielanie. Zoznam frekvencií a ostatné informácie o výberovom konaní budú zverejnené v celoštátnych denníkoch, na úradnej tabuli RVR a na jej internetovej stránke.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu