SME

Čo robiť pri ohrození, musia občanov informovať starostovia

SLOVENSKÁ ĽUPČA 9. mája (SITA) - V prípade živelnej pohromy, priemyselnej havárie alebo ohrození spôsobenom inou mimoriadnou udalosťou poskytnú obyvateľom potrebné informácie, ako sa chrániť, príslušní ...

SLOVENSKÁ ĽUPČA 9. mája (SITA) - V prípade živelnej pohromy, priemyselnej havárie alebo ohrození spôsobenom inou mimoriadnou udalosťou poskytnú obyvateľom potrebné informácie, ako sa chrániť, príslušní starostovia alebo primátori. Ako na dnešnej tlačovej besede pri príležitosti 10. výročia založenia Vzdelávacieho a technického ústavu civilnej ochrany (CO) v Slovenskej Ľupči uviedol zástupca riaditeľa Úradu civilnej ochrany Ministerstva vnútra SR Daniel Králik, za ochranu života a zdravia obyvateľstva zo zákona zodpovedajú v prvom rade starostovia a primátori, keď udalosť presiahne územie obce, povinnosť informovať majú podľa jej rozsahu aj obvodné úrady, krajské úrady až ústredný krízový štáb na ministerstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Informovanosť verejnosti, čo robiť v ohrození mimoriadnymi udalosťami, je u nás všeobecne na nízkej úrovni. Hoci informácie sú k dispozícii, ľudia sa o ne nezaujímajú. O školenia, ktoré ponúkame, je minimálny záujem, a to aj zo strany obcí či zamestnávateľov,“ povedal Králik. Vedúci Kontrolného chemického laboratória CO v Nitre Miloš Kosír dodal, že najmenší záujem, paradoxne, prejavujú o tieto informácie v Bratislave, kde je najviac potenciálnych ohrození. „Ľudia sa začínajú zaujímať, až keď sa niečo stane. Pritom napríklad pri ohrození chemickými látkami ide o včasné reagovanie a aj improvizované prostriedky, ako napríklad navlhčená vreckovka, už môžu zabezpečiť ochranu na 50 až 60 percent, čo málokto vie,“ povedal Kosír.


Agentúra SITA k správe vydá zvukovú správu.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 982
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 954
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 649
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 163
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 040
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 015
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 915
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Počmáraný podstavec sanitky na Hlinkovom námestí v Žiline.

Zdravotnícke vozidlo je vystavené v Žiline.


3
Premiér Robert Fico v Handlovej 15. mája 2024.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


7
Podcast Ľudskosť s Barborou Marekovou.

Daniel Bednárik o dobrodružstve, smútení a o hľadaní seba samého.


a 1 ďalší

Dôvodom je zapojenie záložných energetických systémov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu