BRATISLAVA 22. mája (SITA) - Verejnoprávny rozhlas získal v posledných troch mesiacoch približne 100-tisíc nových poslucháčov, z toho najviac na jeho regionálnom okruhu - Rádiu Regina. Ako pre agentúru SITA ďalej povedal programový riaditeľ Slovenského rozhlasu (SRo) Ľuboš Machaj, vyplýva z dnes zverejneného prieskumu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI agentúry Median SK. Machaj tento prieskum považuje za najdôležitejší prieskum na slovenskom mediálnom trhu. Ako ďalej informoval, prieskum sa robil počas prvého štvrťroka na vzorke viac ako 2 000 respondentov. Zachytáva tak programové zmeny, ktoré SRo spustil koncom januára.
Machaj pripúšťa, že sa dá ťažko presne analyzovať, či sú výsledky prieskumu spôsobené programovými zmenami alebo kampaňou, ktorá ich sprevádzala. "Dôležité pre nás je zistenie, že sme v týchto prieskumoch na hlavných vysielacích okruhoch - na Rádiu Slovensko, Rádiu Regina a Rádiu_FM stúpli v počúvanosti." Na rádiu Slovensko je to o pol percenta na 19 %. Na Rádiu Regina je to druhýkrát výrazný nárast počúvanosti v priebehu
polroka. Oproti predchádzajúcemu prieskumu stúpla Regina o jedno percento, na 9 %. Rádio_FM išlo hore z približne 3,5 % na 4,5 %, čo je podľa Machaja prekvapujúce vzhľadom na zníženie pokrytia jeho príjmu v niektorých regiónoch. Podľa všetkého pomohla niekedy aj negatívna medializácia a ľudia si ho začali viac ladiť. "Je pre nás dôležité, aby sa tento prieskum potvrdil aj v ďalšom zbere," dodal Machaj.
Prvé sa v prieskume umiestnilo Rádio Expres, druhé Rádio Slovensko, tretie Fun rádio a štvrté je Rádio Regina, dodal Machaj.