Banská Bystrica 30. mája (TASR) - V spôsoboch predchádzania a zvládnutia agresívneho správania sa klientov v zariadeniach sociálnych služieb chce zamestnancov zariadení sociálnych služieb (ZSS) zdokonaliť odbor sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK). Približne 80 zdravotníckych a sociálnych pracovníkov ZSS, ktorí sú v priamom dennom kontakte s klientmi, si osvojí nové poznatky o zručnostiach predchádzania a zvládnutia násilia a agresívneho správania sa klientov, ale aj o jeho príčinách a dôsledkoch.
Prvoradá bude zmena postojov pracovníkov ku klientom v zmysle akceptovania, prijatia, tolerancie a rovnocennosti. Zdravotnícki a sociálni pracovníci získajú praktické zručnosti v zvládaní agresívnych útokov, zmene postoja a hľadaní alternatívnych riešení, Tým sa zvýši kvalita sociálnych služieb a práce personálu s ohľadom na bezpečnosť a ochranu klientov, ako aj zamestnancov ZSS.
"BBSK ako jeden z mála samosprávnych krajov realizuje a zabezpečuje celoživotné vzdelávanie zamestnancov zariadení sociálnych služieb v jeho, ako aj mimo jeho zriaďovateľskej pôsobnosti. Cieľom vzdelávania je zvyšovať kvalitu ľudí pôsobiacich v sociálnom systéme, čo sa prejaví na zvyšovaní kvality poskytovania sociálnych služieb," informoval TASR vedúci oddelenia vzťahov s verejnosťou Úradu BBSK Martin Krupa.
Už koncom roku 2006 a začiatkom roku 2007 odbor sociálnych vecí a zdravotníctva Úradu BBSK pripravil pre 80 sociálnych pracovníkov vzdelávací program Individuálne programy rozvoja osobnosti. Odborným garantom tohto akreditovaného vzdelávacieho programu je Rada pre poradenstvo v sociálnej práci. Cieľom vzdelávacej aktivity bolo poskytnúť nové informácie ľuďom, ktorí pracujú v priamom kontakte s klientmi so zameraním na individuálny prístup, individuálnu prácu s klientom a zlepšenie kvality jeho života. Absolventi sú schopní individuálnym prístupom zabezpečiť individuálny rozvoj jednotlivca v závislosti od jeho potrieb a želaní. Vzdelávanie absolvovalo 80 sociálnych pracovníkov.
mb vs