SME

Starostka Šaroviec chce zaškolením pomôcť miestnym Rómom

Bratislava 3. júna (TASR) - Fond sociálneho rozvoja by chcela využiť starostka Šaroviec Judita Trníková na vzdelávanie aktivačných pracovníkov, najmä ...

Bratislava 3. júna (TASR) - Fond sociálneho rozvoja by chcela využiť starostka Šaroviec Judita Trníková na vzdelávanie aktivačných pracovníkov, najmä rómskych žien, ktoré chcú na sebe popracovať a dostať sa k lepšej práci.

"V rámci aktivačnej činnosti zamestnávame zhruba 200 ľudí, z ktorých 120 tvoria ženy a z nich 90 percent mladé Rómky so základným vzdelaním," uviedla pre TASR starostka obce, kde sa z 1658 obyvateľov hlási k rómskemu pôvodu 45 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na projekte chce spolupracovať s podnikateľmi a väčšími firmami celého Levického okresu. Jej zámerom je zabezpečiť mladým zo sociálne slabých vrstiev zaškolenie, na základe ktorého by ich potom zamestnali konkrétne firmy.

SkryťVypnúť reklamu

"Nemôžu sa od mlada uspokojiť len s 1900-korunovým aktivačným príspevkom. Chceme, aby na sebe trošku popracovali a tým sa zlepšia ich šance uchytiť sa na pracovnom trhu v okolí," dodala Trníková.

Na vzťahy s rómskymi rodinami si nesťažuje. Väčšina z nich je v hmotnej núdzi, avšak v Šarovciach je len desať rodín, ktoré nechcú spolupracovať a venujú sa im dve pracovníčky komunitného centra.

Projektový zámer je v súlade so Sociálnym a hospodárskym plánom rozvoja obce a predložiť ho treba do 25. júna. Aby zvýšila šance na úspech, o spoluprácu chce požiadať odborníkov, ktorí už majú skúsenosti s podávaním projektov.

"Ak by sme dostali podporu, určite začneme čo najskôr, možno už v októbri. Veľa bude závisieť od dohody s ich potenciálnymi zamestnávateľmi, niektorí si totiž hľadajú zamestnancov výlučne cez personálne agentúry," dodala Trníková.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej by sa v rámci zaškolenia mohli ženy dozvedieť napríklad viac o práci s počítačmi, absolvovať základné jazykové kurzy a získať odborné poznatky z konkrétnych oblastí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 448
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 294
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 554
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 850
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 567
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 353
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu