ČIASTKOVÉ INFORMÁCIE VNÚTORNÉHO AUDITU PODĽA ZAHRADNÍKA HOVORIA O HLBOKOM PODFINANCOVANÍ PODNIKU, ČI O DLHODOBOM PODCEŇOVANÍ INVESTÍCIÍ, ČOHO VÝSLEDKOM MÁ BYŤ AJ SÚČASNÝ STAV VOZOVÉHO PARKU

Dopravný podnik Bratislava bude hromadne prepúšťať

Bratislavský dopravný podnik pripravuje hromadné prepúšťanie, balík ozdravných opatrení a plán redukcie administratívneho personálu by chcelo vedenie podniku prijať na jeseň.

BRATISLAVA 8. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) pripravuje hromadné prepúšťanie, balík ozdravných opatrení a plán redukcie administratívneho personálu by chcelo vedenie podniku prijať na jeseň. Ako v rozhovore pre agentúru SITA uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník, do budúceho roka by už chceli ísť zoštíhlení o 10 percent administratívy. Zahradník predpokladá, že reštrukturalizácia podniku nebude jednorazová, ale vo viacerých etapách, ďalšia vlna opatrení by mala nasledovať po razantnejšej obnove vozového parku. Prepúšťanie by sa podľa neho však nemalo dotknúť približne 1 600 vodičov, ktorých v súčasnosti zamestnáva dopravný podnik pri celkovom počte viac ako 3 000 ľudí. "Nedotkne sa to vodičov, táto skupina zamestnancov dopravného podniku je v dnešnom stave poddimenzovaná, máme skôr voľné miesta. Siahneme preto, obrazne povedané, na úradníkov a na obslužný personál. Tým chceme dosiahnuť to, aby sme vytvorili finančné zdroje na lepšiu motiváciu vodičov," povedal Zahradník. Podľa neho pomôže zvýšiť zdroje pre takúto motiváciu aj zníženie nákladov na údržbu vozidiel, to však bude možné až po modernizácii vozového parku. "Nechcem im však teraz sľubovať vzdušné zámky, ale myslím si, že zmeny budú smerovať k lepšiemu. Nepocítia to však iba vodiči, naším kľúčovým cieľom je, aby to pocítili aj cestujúci," konštatoval.

Ako ďalej uviedol, pri reštrukturalizačných opatreniach bude podnik postupovať racionálnou cestou, nebude "špekulovať" na ušetrení na odvodoch. Zahradník pripúšťa, že ak podnik vyhodnotí lacnejšie a výhodnejšie zabezpečovanie pracovníkov z externého prostredia, bude robiť outsourcing. Zdôraznil však, že pre podnik je nosným biznisom preprava osôb a mestská hromadná doprava, pracovníci z tejto oblasti budú pracovať v trvalom pracovnom pomere. Napriek tomu, že dopravný podnik využíva v súčasnosti niektorých vodičov aj brigádnicky, Zahradník nepredpokladá, že takúto spoluprácu bude robiť ako systémové opatrenia.

Podľa Zahradníka o nutnosti riešenia situácie v Dopravnom podniku hovoria aj čiastkové informácie vnútorného auditu. "Ekonomická situácia podniku nie je utešená, nemyslím si, že sme prevzali Dopravný podnik v dobrej kondícii. To, čo vieme, je, že podnik má asi 250 miliónov neuhradených faktúr, minulý rok hospodáril s 200 miliónovou stratou, pre tento rok pôvodný manažment naplánoval takmer rovnakú 200-miliónovú stratu. Podnik je hlboko podfinancovaný," konštatoval Zahradník. Z výsledkov vyplýva aj dlhodobé podceňovanie investícií, čoho dôsledkom má byť aktuálny stav vozového parku. Vedenie podniku začalo aj s interným preverovaním obchodných transakcií. "Máme záujem najmä kontrolou zmlúv s odberateľmi a dodávateľmi nájsť prípadné reformy v týchto zmluvných vzťahoch, prípadne ukončiť niektoré zmluvy a vyhlásiť tendre a nastaviť nanovo obchodné podmienky. Podarilo sa nám napríklad nájsť niektoré zmluvné vzťahy s dodávateľmi, ktoré by sme dokázali dnes nastaviť aj výhodnejšie," povedal Zahradník. Dodal, že výsledky auditu by podnik chcel poznať v lete.




Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 227
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 942
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 754
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 677
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 264
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 092
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 562
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 446
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 755
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 710

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

V rebríčku kandidátov na predsedu ÚVO vedie jeho právnik

Kandidát spájaný so stranou Most skončil ako posledný.

Kaliňák obhajoval nákupy budov, hovorí o vymyslených kauzách

Výsledná cena je to jediné, čo je rozhodujúce, tvrdí minister.

Meteorológovia varujú pred búrkami s krúpami

Búrky by mali zasiahnuť takmer celé územie Slovenska.

Kiska: Ak sa nebude dariť Rómom, nebude sa dariť ani Slovensku

Prezident navštívil Rómov v osade na Spiši.