KOŠICE 13. júna (SITA) – Zámer dosiahnuť vyrovnané hospodárenie bez straty v roku 2008 prezentovalo na dnešnej tlačovej besede nové vedenie Dopravného podniku mesta Košice na čele s generálnym riaditeľom Michalom Tkáčom. „Prispeje k tomu nielen zvýšenie cestovného od prvého júla tohto roku, ale pripravujeme aj rad technických a organizačných opatrení, ktoré majú prispieť k zníženiu prevádzkových nákladov,“ povedal Tkáč.
„Podľa našich zámerov by sme na budúci rok mali hospodáriť s prostriedkami v objeme približne 900 miliónov korún, z čoho dotácia od mesta, tak ako tento rok, tvorí 400 miliónov a plánujem dosiahnuť tržby minimálne 380 miliónov korún. Za týchto podmienok budeme schopní dosiahnuť vyrovnané hospodárenie,“ povedal Tkáč.
Cestovné v košickej mestskej hromadnej doprave vzrastie podľa nových taríf a vybranej trasy od nula do maximálne 40 percent v prípade cesty do spoločnosti U. S. Steel Košice (USSK). Mesačný lístok do USSK bude stáť 820 korún. Očakávame, že zvýšenie cestovného ešte tento rok prinesie podniku nárast tržieb o približne 30 miliónov korún oproti roku 2006, a v budúcom roku by tržby mali vzrásť o 50 až 60 miliónov korún.
Pokles nákladov na prevádzku chcú dosiahnuť nákupom 60 nových autobusov v priebehu troch rokov, pričom prvých 20 kusov chcú kúpiť ešte do konca tohto roka. Modernizovať chcú tento rok jednu a v budúcom roku ďalšiu veľkokapacitnú električku T-8. Ďalšie zníženie prevádzkových nákladov chcú dosiahnuť prehodnotením všetkých zmlúv na dodávky. Nové vedenie plánuje aj zmenu organizačnej štruktúry podniku a Tkáč nevylúčil, že v jej dôsledku môže dôjsť aj k prepúšťaniu, ktoré by sa však nemalo týkať vodičov. DPMK má v súčasnosti 1 173 zamestnancov, z toho 540 vodičov.
Okrem ročnej dotácie na činnosť DPMK vo výške 400 miliónov korún by malo mesto dopravnému podniku zo svojho rozpočtu poskytnúť do konca roka na kapitálové výdavky 130 miliónov korún na obnovu vozového parku a 35 miliónov na modernizáciu električky KT-8, rekonštrukciu časti koľajového zvršku, informačný systém a iné. „Je to nami očakávané minimum, skutočná potreba prostriedkov je oveľa vyššia,“ povedal Tkáč.