BRATISLAVA 14. júna (SITA) - Dopravnému podniku Bratislava (DPB) sa nepáčia pasáže zmluvy s dodávateľom autobusov Solaris, ktoré sa týkajú reklamačného konania. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho síce spĺňa zmluva, ktorú s dodávateľom uzavrelo predchádzajúce vedenie podniku, všetky zákonné náležitosti, reklamačné konanie však nie je v záujme dopravného podniku dôkladne a precízne špecifikované. "Zdá sa nám, že ustanovenia zmluvy sú skôr výhodné pre výrobcu ako pre dopravný podnik. Keby sme zmluvu uzatvárali my, túto pasáž budeme mať precíznejšie spracovanú, aby nám dávala lepšie možnosti, napríklad kedy nám majú dodať náhradné vozidlo, pri akej chybe je možné vrátiť celé vozidlo a podobne," konštatoval Zahradník. Postupovať preto musia podľa všeobecného predpisu, akým je obchodný zákonník, podľa neho by však mali byť reklamačné ustanovenia prísnejšie. Zahradník tiež zdôraznil, že spomínané zmluvné pasáže nie sú formulované tak, aby chránili dopravný podnik pri mimoriadnych udalostiach. "Je pre nás kľúčové, že ak niektoré autobusy nie sú schopné premávky, musí byť veľmi tvrdá sankcia voči výrobcovi, ktorý v reálnom čase pomôže rýchlo riešiť situáciu v doprave," povedal Zahradník.
Ako ďalej uviedol, dopravný podnik ešte stále nepozná príčinu nedávneho požiaru autobusu Solaris. Podľa neho už znalci z požiarno-technického ústavu Ministerstva vnútra ukončili fyzickú obhliadku zhoreného vozidla, jednotlivé súčiastky však podrobia ďalšiemu expertíznemu konaniu. Výsledok by dopravný podnik mohol poznať do mesiaca. V týchto dňoch poľský výrobca ukončuje odstránenie nedostatkov na elektroventiloch. Za celkom reálny scenár považuje Zahradník to, že sa Solarisy na bratislavské cesty vrátia. Dopravný podnik však podľa neho k takémuto kroku pristúpi až potom, čo bude mať "200-percentnú istotu, že sú v poriadku a cestujúci na zastávkach sa nebudú báť do nich nastúpiť."
V prípade, že poruchy na autobusoch budú neodstrániteľné, všetkých 22 vozidiel vráti dopravný podnik poľskému výrobcovi a bude si vymáhať náhradu vzniknutých škôd. "Zvažujeme aj rokovanie o náhrade škody, ktorá nám vznikla. Nielen z hľadiska udalosti, ktorá sa stala, ale aj nehmotné vyjadrenie škody, ktorá vznikla na poškodení nášho dobrého mena ako dopravcu," dodal Zahradník.