Dopravný podnik BA má z reklamy ročne asi 10 miliónov Sk

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda ...

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho nie je táto čiastka z hľadiska celkovej ekonomiky dopravného podniku až taká významná, keďže rozpočet dopravného podniku je viac ako dve miliardy korún. Zdôraznil však, že "v dnešnej ekonomickej situácii je pre dopravný podnik aj desať miliónov čiastka, ktorá mu pomôže". Zahradník si tiež myslí, že reálna trhová situácia neumožní dramaticky zvýšiť výnosy z reklamy. Priznáva však, že jeho tendenciou je pri cenovej politike reklamy v mestskej hromadnej doprave (MHD) postupovať spôsobom, aby jej na vozidlách bolo menej, ale aby bola drahšia. "Mojím cieľom nie je, aby sme mali každé vozidlo, obrazne povedané, pomaľované reklamou. Ale nie som ani zástanca tých hlasov verejnosti, ktoré hovoria, že by mali dopravné prostriedky jazdiť bez reklamy, iba vo farbách mesta," povedal Zahradník.

Ako ďalej uviedol, pre dopravný podnik je zmluva so spoločnosťou Recar, ktorá jej jeho stopercentnou dcérskou spoločnosťou, výhodná a podnik neplánuje od zmluvy odstúpiť. Podľa neho je systém korektný a kontrola transparentná, so spoločnosťou zatiaľ žiadny problém nemajú. Zahradník zároveň tvrdí, že v takomto prípade je výhodou, že Recar podniká aj v iných mestách. "Zisk, ktorý takto vytvára, je ziskom akcionára. Svojím spôsobom, obrazne povedané, Dopravný podnik Bratislava profituje aj na reklame, ktorú Recar zabezpečuje aj v iných mestách," konštatoval Zahradník. Už ani z tohto dôvodu nie je podľa neho momentálne aktuálne vypovedanie zmluvy, alebo zásadný rez do vzťahov. "Budúcnosť ukáže, či vývoj bude smerovať k tomu, aby do tejto spoločnosti vstúpil súkromný kapitál, niekto s medzinárodným zázemím v oblasti reklamy. Počkáme na vývoj, z dnešného hľadiska akútnych bolestí dopravného podniku toto vôbec nie je problém," myslí si Zahradník. Zdôraznil pritom, že by nebolo výhodné ani riešením vypisovať každý rok výberové konanie na spoločnosť, ktorá by sa starala o reklamu.

Záhradník tiež potvrdil, že DPB neuvažuje o prevádzkovaní zájazdovej dopravy či parkovísk v meste alebo o rozšírení servisných činností, čím by sa podnik mohol stať akýmsi servisným zázemím pre niektoré typy autobusov. "Nové vedenie sa bude zameriavať na kľúčovú činnosť, čo je MHD v Bratislave a všetky nadbytočné apendixy, ktoré nesúvisia s hlavnou činnosťou, budeme dávať programovo preč. Nebudeme si vytvárať pridružené výroby, ale sústredíme sa na to ťažiskové, všetko ostatné pôjde do externého prostredia," dodal Zahradník.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 725
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 785
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 204
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 299
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 097
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 045
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 522
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 520
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 080
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 671

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.