Dopravný podnik BA má z reklamy ročne asi 10 miliónov Sk

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda ...

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho nie je táto čiastka z hľadiska celkovej ekonomiky dopravného podniku až taká významná, keďže rozpočet dopravného podniku je viac ako dve miliardy korún. Zdôraznil však, že "v dnešnej ekonomickej situácii je pre dopravný podnik aj desať miliónov čiastka, ktorá mu pomôže". Zahradník si tiež myslí, že reálna trhová situácia neumožní dramaticky zvýšiť výnosy z reklamy. Priznáva však, že jeho tendenciou je pri cenovej politike reklamy v mestskej hromadnej doprave (MHD) postupovať spôsobom, aby jej na vozidlách bolo menej, ale aby bola drahšia. "Mojím cieľom nie je, aby sme mali každé vozidlo, obrazne povedané, pomaľované reklamou. Ale nie som ani zástanca tých hlasov verejnosti, ktoré hovoria, že by mali dopravné prostriedky jazdiť bez reklamy, iba vo farbách mesta," povedal Zahradník.

Ako ďalej uviedol, pre dopravný podnik je zmluva so spoločnosťou Recar, ktorá jej jeho stopercentnou dcérskou spoločnosťou, výhodná a podnik neplánuje od zmluvy odstúpiť. Podľa neho je systém korektný a kontrola transparentná, so spoločnosťou zatiaľ žiadny problém nemajú. Zahradník zároveň tvrdí, že v takomto prípade je výhodou, že Recar podniká aj v iných mestách. "Zisk, ktorý takto vytvára, je ziskom akcionára. Svojím spôsobom, obrazne povedané, Dopravný podnik Bratislava profituje aj na reklame, ktorú Recar zabezpečuje aj v iných mestách," konštatoval Zahradník. Už ani z tohto dôvodu nie je podľa neho momentálne aktuálne vypovedanie zmluvy, alebo zásadný rez do vzťahov. "Budúcnosť ukáže, či vývoj bude smerovať k tomu, aby do tejto spoločnosti vstúpil súkromný kapitál, niekto s medzinárodným zázemím v oblasti reklamy. Počkáme na vývoj, z dnešného hľadiska akútnych bolestí dopravného podniku toto vôbec nie je problém," myslí si Zahradník. Zdôraznil pritom, že by nebolo výhodné ani riešením vypisovať každý rok výberové konanie na spoločnosť, ktorá by sa starala o reklamu.

Záhradník tiež potvrdil, že DPB neuvažuje o prevádzkovaní zájazdovej dopravy či parkovísk v meste alebo o rozšírení servisných činností, čím by sa podnik mohol stať akýmsi servisným zázemím pre niektoré typy autobusov. "Nové vedenie sa bude zameriavať na kľúčovú činnosť, čo je MHD v Bratislave a všetky nadbytočné apendixy, ktoré nesúvisia s hlavnou činnosťou, budeme dávať programovo preč. Nebudeme si vytvárať pridružené výroby, ale sústredíme sa na to ťažiskové, všetko ostatné pôjde do externého prostredia," dodal Zahradník.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 614
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 850
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 930
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 235
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 412
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 971
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 114
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 960
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 725
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 623

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Ministri obrany Únie rokovali o migrácii i rozvoji obranných štruktúr

Migrácia je pre Úniu stále aktuálnym problémom.

Hygienici majú podozrenie na výskyt osýpok v okrese Levice

V niektorých krajoch klesla proti ochoreniu kolektívna imunita.

Nová smernica Únie o zbraniach podľa odborníka nezabráni terorizmu

Smernica prináša podľa Lukáša Hrnčiarika málo pozitívnych zmien, mnohé body sú nezmyselné.

Envirorezort začal obstarávanie na sanáciu skládky vo Vrakuni

Prieskum ukázal, že do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop