Dopravný podnik BA má z reklamy ročne asi 10 miliónov Sk

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda ...

BRATISLAVA 17. júna (SITA) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) zarobí každoročne na reklame, ktorú zabezpečuje spoločnosť Recar, približne 10 miliónov korún. Uviedol to v rozhovore pre agentúru SITA predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Podľa neho nie je táto čiastka z hľadiska celkovej ekonomiky dopravného podniku až taká významná, keďže rozpočet dopravného podniku je viac ako dve miliardy korún. Zdôraznil však, že "v dnešnej ekonomickej situácii je pre dopravný podnik aj desať miliónov čiastka, ktorá mu pomôže". Zahradník si tiež myslí, že reálna trhová situácia neumožní dramaticky zvýšiť výnosy z reklamy. Priznáva však, že jeho tendenciou je pri cenovej politike reklamy v mestskej hromadnej doprave (MHD) postupovať spôsobom, aby jej na vozidlách bolo menej, ale aby bola drahšia. "Mojím cieľom nie je, aby sme mali každé vozidlo, obrazne povedané, pomaľované reklamou. Ale nie som ani zástanca tých hlasov verejnosti, ktoré hovoria, že by mali dopravné prostriedky jazdiť bez reklamy, iba vo farbách mesta," povedal Zahradník.

Ako ďalej uviedol, pre dopravný podnik je zmluva so spoločnosťou Recar, ktorá jej jeho stopercentnou dcérskou spoločnosťou, výhodná a podnik neplánuje od zmluvy odstúpiť. Podľa neho je systém korektný a kontrola transparentná, so spoločnosťou zatiaľ žiadny problém nemajú. Zahradník zároveň tvrdí, že v takomto prípade je výhodou, že Recar podniká aj v iných mestách. "Zisk, ktorý takto vytvára, je ziskom akcionára. Svojím spôsobom, obrazne povedané, Dopravný podnik Bratislava profituje aj na reklame, ktorú Recar zabezpečuje aj v iných mestách," konštatoval Zahradník. Už ani z tohto dôvodu nie je podľa neho momentálne aktuálne vypovedanie zmluvy, alebo zásadný rez do vzťahov. "Budúcnosť ukáže, či vývoj bude smerovať k tomu, aby do tejto spoločnosti vstúpil súkromný kapitál, niekto s medzinárodným zázemím v oblasti reklamy. Počkáme na vývoj, z dnešného hľadiska akútnych bolestí dopravného podniku toto vôbec nie je problém," myslí si Zahradník. Zdôraznil pritom, že by nebolo výhodné ani riešením vypisovať každý rok výberové konanie na spoločnosť, ktorá by sa starala o reklamu.

Záhradník tiež potvrdil, že DPB neuvažuje o prevádzkovaní zájazdovej dopravy či parkovísk v meste alebo o rozšírení servisných činností, čím by sa podnik mohol stať akýmsi servisným zázemím pre niektoré typy autobusov. "Nové vedenie sa bude zameriavať na kľúčovú činnosť, čo je MHD v Bratislave a všetky nadbytočné apendixy, ktoré nesúvisia s hlavnou činnosťou, budeme dávať programovo preč. Nebudeme si vytvárať pridružené výroby, ale sústredíme sa na to ťažiskové, všetko ostatné pôjde do externého prostredia," dodal Zahradník.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 547
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 814
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 382
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 377
  5. Kam do tepla v januári? 2 494
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 365
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 181
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 307
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Téma: Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Tatrách sa pripravte na silný vietor

Výstrahu druhého stupňa vydal Slovenský hydrometeorologický ústav.

Rašiho sesternica chce kúpiť mestské pozemky

Na stole je predaj nehnuteľností pre autoumyváreň príbuznej primátora.

Šok číslo 2: Košice musia vrátiť ešte aj 14,5 milióna eur za trate

Magistrát: Brusel zmenil pravidlá počas hry. O pomoc žiada ministerstvo.

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii za jeho kandidatúru sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

Vírus chrípky môže človeka zasiahnuť aj na niekoľko metrov

Proti vírusu chrípky sa zdravý človek môže chrániť aj ústnym rúškom, najlepšie takým, ktorý má niekoľko filtračných vrstiev, vraví lekár.