Banská Bystrica 18. júna (ČTK) - Obce by mali ponúkať turistické atrakcie po celý rok, hoci veľká časť samospráv sa uspokojí s organizovaním jednej akcie do roka. Podľa zástupcov samosprávnych krajov a Slovenskej agentúry cestovného ruchu (SACR) by tak pritiahli väčší počet turistov. Rezervy majú podľa krajov obce aj v propagácii svojich podujatí.
"Často máme pocit, že starostovia o propagáciu nestoja," povedal ČTK vedúci oddelenia služieb cestovného ruchu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Anton Bača, podľa ktorého občas samosprávy neoznámia ani termíny organizovaných akcií, hoci im župa ponúka súhrnný kalendár podujatí v obciach celého kraja. Podobný projekt má napríklad aj Nitriansky samosprávny kraj. "S obcami spolupracujeme aj pri ich propagácií na dôležitých výstavách a veľtrhoch," pripomenul hovorca úradu kraja Peter Privalinec.
Podľa hovorcu SACR Ivana Garčára sa agentúra chystá začleniť svojich pracovníkov do jednotlivých vyšších územných celkov, kde by mali napríklad organizovať spoluprácu jednotlivých podnikateľov v oblasti cestovného ruchu. "Je samozrejmé, že čím viac zaujímavých produktov región ponúka, tým väčší počet turistov môže prilákať," povedal Garčár.
Jednou z obcí Banskobystrického kraja, ktorá sa snaží propagovať nielen seba, ale aj celý región, je Hrušov v okrese Veľký Krtíš. Okrem pravidelného folklórneho festivalu Hontianska paráda tam každý týždeň organizujú najmä pre hosťov blízkych kúpeľov v Dudinciach návštevu tradičného gazdovského dvora spojenú napríklad s pečením v klasickej peci a posedením v pieskovcovej pivnici pri ochutnávke vína.
Podľa starostu Hrušova Pavla Bendíka by bez týchto aktivít obec vážne ekonomicky upadala. "Bolo by to oveľa horšie, aj tak cítime odliv mladých schopných ľudí. Ani turizmus nemôžeme stavať iba na starých ľuďoch alebo na nezamestnaných," povedal starosta.
Zaujímavé a pre turistov lákavé produkty ponúkajú podľa Garčára aj obce Čierny Balog alebo Vlachovo či mesto Bojnice. SACR považuje vidiecke pobyty za jeden z ťažiskových produktov, na ktoré sa v nasledujúcom období v marketingovej činnosti zameriame, zakončil Garčár.
rez fil fab