AKTUALIZOVANÉ 16:05

Počet áut prechádzajúcich cez Sitinu nemonitorujú

Novootvorený diaľničný tunel Sitina v Bratislave, ktorý sprejazdnili v nedeľu, križovatku Patrónka odľahčil približne o 50 percent, počet áut prechádzajúcich Sitinou však ...

Novootvorený diaľničný tunel Sitina v Bratislave, ktorý sprejazdnili v nedeľu, križovatku Patrónka odľahčil približne o 50 percent, počet áut prechádzajúcich Sitinou však Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ani polícia nemonitorujú.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová, podľa ich odhadu Patrónkou počas dnešnej rannej špičky prechádzalo približne o 50 percent áut menej ako pred sprejazdnením tunela, úbytok je približne 27-tisíc vozidiel. "Sitina odľahčila aj súvisiace komunikácie, ako je Karloveská a Stromová ulica a Devínska cesta," skonštatovala Chudinová.

Podľa Chudinovej prvý dvojrúrový tunel v Bratislave síce odľahčil komunikácie na Karloveskej či Devínskej ceste, avšak je to iba dočasné riešenie. "Každý deň v Bratislave pribúdajú autá. Tunel pomohol odľahčiť iba severozápadnú časť mesta. Na regulovanú premávku v meste je potrebný takzvaný nultý okruh," uzavrela Chudinová. O výstavbe obchvatu slovenskej metropoly sa však ešte nerozhodlo.

Podľa odhadov NDS má denne tunelom prejsť približne 20-tisíc áut, skutočný počet však nemonitorujú. Agentúre SITA to potvrdil hovorca NDS Marcel Jánošík s tým, že monitoring robí polícia. "Nemáme tam žiadne čítačky, takúto štatistiku nerobíme," povedal pre agentúru SITA riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave Ivan Lechner.

Tunel Sitina slávnostne otvorili v sobotu, premiér Robert Fico ho označil za jeden z najdrahších na svete. "Staviame draho a pomaly, ak si zoberieme dĺžku tunela, máme v Bratislave jeden z najdrahších tunelov na svete." Pôvodne odhadované náklady 3,5 miliardy korún sa počas výstavby zvýšili o miliardu a dokončovacie práce podľa neho môžu stáť ďalších 500 miliónov korún.

Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá riadi celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie je automatické aj manuálne z dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby. Tunel Sitina je súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplnil posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.

V posledných rokoch sa na Slovensku dokončili dva väčšie tunely. Koncom roka 2004 takmer päťkilometrový tunel Branisko na východnom Slovensku a v roku 2005 asi 600-metrový tunel Horelica na severe krajiny. Na diaľnici D1, ktorá ma v budúcnosti spojiť Bratislavu s Košicami, sa plánuje ďalších viac ako desať tunelov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 238
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 059
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 036
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 431
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  6. Kam do tepla v januári? 1 693
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 480
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 354
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 156
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 917

Téma: Voľby do VÚC Bratislava 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá. Najviac utrpia súkromné a cirkevné. Škola pre mimoriadne deti sa redukcii vyhla.