AKTUALIZOVANÉ 16:05

Počet áut prechádzajúcich cez Sitinu nemonitorujú

Novootvorený diaľničný tunel Sitina v Bratislave, ktorý sprejazdnili v nedeľu, križovatku Patrónka odľahčil približne o 50 percent, počet áut prechádzajúcich Sitinou však ...

Novootvorený diaľničný tunel Sitina v Bratislave, ktorý sprejazdnili v nedeľu, križovatku Patrónka odľahčil približne o 50 percent, počet áut prechádzajúcich Sitinou však Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ani polícia nemonitorujú.

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová, podľa ich odhadu Patrónkou počas dnešnej rannej špičky prechádzalo približne o 50 percent áut menej ako pred sprejazdnením tunela, úbytok je približne 27-tisíc vozidiel. "Sitina odľahčila aj súvisiace komunikácie, ako je Karloveská a Stromová ulica a Devínska cesta," skonštatovala Chudinová.

Podľa Chudinovej prvý dvojrúrový tunel v Bratislave síce odľahčil komunikácie na Karloveskej či Devínskej ceste, avšak je to iba dočasné riešenie. "Každý deň v Bratislave pribúdajú autá. Tunel pomohol odľahčiť iba severozápadnú časť mesta. Na regulovanú premávku v meste je potrebný takzvaný nultý okruh," uzavrela Chudinová. O výstavbe obchvatu slovenskej metropoly sa však ešte nerozhodlo.

Podľa odhadov NDS má denne tunelom prejsť približne 20-tisíc áut, skutočný počet však nemonitorujú. Agentúre SITA to potvrdil hovorca NDS Marcel Jánošík s tým, že monitoring robí polícia. "Nemáme tam žiadne čítačky, takúto štatistiku nerobíme," povedal pre agentúru SITA riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave Ivan Lechner.

Tunel Sitina slávnostne otvorili v sobotu, premiér Robert Fico ho označil za jeden z najdrahších na svete. "Staviame draho a pomaly, ak si zoberieme dĺžku tunela, máme v Bratislave jeden z najdrahších tunelov na svete." Pôvodne odhadované náklady 3,5 miliardy korún sa počas výstavby zvýšili o miliardu a dokončovacie práce podľa neho môžu stáť ďalších 500 miliónov korún.

Tunel s dĺžkou 1,4 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Vybavený je modernou technológiou, ktorá riadi celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj jeho uzavretie. Riadenie je automatické aj manuálne z dispečingov. Okrem toho má tunel pre havarijné situácie výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby. Tunel Sitina je súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplnil posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta.

V posledných rokoch sa na Slovensku dokončili dva väčšie tunely. Koncom roka 2004 takmer päťkilometrový tunel Branisko na východnom Slovensku a v roku 2005 asi 600-metrový tunel Horelica na severe krajiny. Na diaľnici D1, ktorá ma v budúcnosti spojiť Bratislavu s Košicami, sa plánuje ďalších viac ako desať tunelov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 725
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 785
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 204
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 299
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 097
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 045
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 522
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 520
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 080
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 671

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

SVET

Poľsko zažíva nežnú revolúciu. Vracia sa pred rok '89?

Vládna presila najnovšie ovládne aj súdy. Únia je takmer bezmocná.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.