TRENČÍN 3. júla (SITA) – Na Palackého ulici v Trenčíne v mestskej pamiatkovej rezervácii budujú parkovací dom, ktorý mal podľa predstaviteľov mesta prispieť k "utlmeniu dopravy na Palackého ulici a k čiastočnému vytvoreniu pešej zóny v tomto priestore". Dom je pred dokončením a vyšlo najavo, že vchod do parkovacieho domu bude z Palackého ulice a nie z Hasičskej, ako to mesto prezentovalo vlani v marci, kedy rozhodlo, že povolí zbúrať takmer storočný staticky narušený dom a na jeho mieste vznikne nový parkovací dom.
„Dnes už je zrejmé, že vjazd do garáží z Hasičskej sa nekoná. Vjazd aj výjazd je riešený do Palackého ulice, čo v konečnom dôsledku bude znamenať nie utlmenie dopravy na Palackého ulici, ale práve naopak – jej zintenzívnenie. O pešej zóne v tomto priestore ani nehovoriac,“ uviedol Richard Medal z Centra environmentálnych aktivít.
Trenčiansky primátor Branislav Celler pre agentúru SITA uviedol, že asi došlo k „mediálnemu nedorozumeniu“. Na Palackého podľa jeho slov nebude pešia zóna a nikdy to ani nebolo tvrdené. Primátor hovorí, že ich cieľom je minimalizovať parkovacie miesta na ulici, ktorá je v súčasnosti veľkým plateným parkoviskom. Vďaka novému parkovaciemu domu budú môcť zrušiť miesta pre autá od hotela Tatra po pasáž Zlatá Fatima, takže vznikne aj voľná plocha pred Galériou M. A. Bazovského, ktorá s parkovacím domom susedí. Podľa Cellera je dom konštrukčne pripravený na budúci vstup áut z hlavného cestného ťahu mestom - Hasičskej ulice. Ten však bude možný až po modernizácii železničnej trate v meste, súvisiacej zmene dopravy a úpravy Hasičskej. S modernizáciou trate sa má začať v roku 2009.
Mesto o výstavbe parkovacieho domu a utlmení dopravy informovalo v marci 2006 tlačovou správou, ktorá bola uverejnená aj mestskom dvojtýždenníku INFO. „V pôvodnom článku o pripravovanej výstavbe parkovacieho domu a s tým spojenej demolácii starej budovy nebolo ani slovo o prechodnom období do doby realizácie modernizácie železničnej trate, kedy bude vjazd do objektu z Palackého ulice. Som presvedčený, že tak to malo byť napísané už v marci 2006, a myslím, aj cítim, že prípad zaváňa úmyselnou manipuláciou verejnej mienky,“ domnieva sa Medal.
Mesto Trenčín malo v zbúranej budove väčšinový podiel a rozhodlo sa ho predať menšinovej majiteľke Ľudmile Školudovej za 5 437 500 korún. Tá požiadala o zbúranie domu. Dom bol staticky narušený a oprava by si vyžiadala značné prostriedky. Mesto aj pamiatkari súhlasili. Budova nebola kultúrnou pamiatkou. Výstavbu parkovacieho domu obhajoval primátor Celler v tlačovej správe z marca 2006 slovami, že „nové využitie daného priestoru s vchodom pre automobily z Hasičskej ulice bude mať veľký význam pre stred Trenčína. Bude to prvý krok k utlmeniu dopravy na Palackého ulici a k čiastočnému vytvoreniu pešej zóny v tomto priestore. Investor sa navyše zaviazal, že dodrží všetky podmienky pamiatkarov, aby bola budova v súlade s pamiatkovou zónou.“
Ako informuje mesto na svojej internetovej stránke, navrhovaný objekt sa snaží rešpektovať okolitú zástavbu. Na prízemí budú obchodno-administratívne priestory, na druhom až štvrtom poschodí parkovisko pre 155 áut, z toho 6 miest pre ZŤP osoby. Na piatom poschodí by mala vzniknúť kaviareň s vyhliadkovou terasou a lukratívne administratívne priestory. Tvarom strechy bola snaha o zosúladenie s okolitou zástavbou pri pohľade z hradu. Podľa Cellera bude parkovací dom dokončený do konca júla, parkovacie miesta v jeho okolí by chceli zrušiť do budúceho leta.