Popularita last-minute dovoleniek klesá

Pri vzdialenejších lokalitách je hitom tohtoročnej sezóny podľa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Grécko. "V obľúbenosti narástlo Turecko, Egypt si takisto polepšil v porovnaní s predchádzajúcim rokom." Z bližších destinácií jednoznačne

Slováci v posledných rokoch čoraz viac vyberajú letnú dovolenku v zahraničí v predstihu a nenechávajú si nákup na poslednú chvíľu. ČTK to povedal generálny sekretár Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA) Ivan Schwarz. Podľa neho aj preto bol tento týždeň už počet voľných zájazdov obmedzený. Predpokladá, že za oddychom pocestuje túto sezónu viac ľudí ako minulý rok.

"Koncom mája už bolo sedemdesiat percent ponuky vypredaných. Keď to tak odhadnem, tak možno ešte nejakých desať percent kapacít je v súčasnosti voľných, ktoré by sa dali nejako obsadiť, čo je už z hľadiska šírky a rozmanitosti ponuky dosť slabé pre klienta," povedal ČTK Schwarz. Očakáva, že počet predaných zájazdov stúpne tento rok oproti vlaňajšku asi o desať percent. Minulý rok vycestovalo na dovolenku do desiatich najobľúbenejších krajín podľa štatistík asociácie organizovane 485.977 ľudí.

Niektorí klienti si podľa Schwarza objednali letnú dovolenku ešte v decembri alebo januári. Dodal, že takzvané first moment ponuky sú často cenovo o niečo výhodnejšie ako zájazdy kupované na poslednú chvíľu. Ľudia majú tiež väčší výber destinácií a hotelov.

Pri vzdialenejších lokalitách je hitom tohtoročnej sezóny podľa asociácie Grécko. "V obľúbenosti narástlo Turecko, Egypt takisto si polepšil v porovnaní s predchádzajúcim rokom," poznamenal Schwarz. Z bližších destinácií jednoznačne podľa neho dominuje Chorvátsko, a to tak pri organizovaných, ako aj individuálnych zájazdoch.

Zvýšený záujem ľudí o skorší výber dovolenky potvrdili aj zástupcovia cestovných kancelárií, ktorých ČTK oslovila. Ešte vždy však možno podľa nich dostať takzvané pobyty last minute. Pri nich sa môžu vyskytnúť niekedy zľavy aj do výšky 50 percent, väčšinou začínajú pri zhruba 15 percentách.

"Zaznamenali sme oproti minulosti nárast nákupov na first moment. Ľudí láka široký výber z ponuky a zaujímavá výška zliav za skorý nákup. Last minute na júl a august sú ešte stále k dispozícii, aj keď v obmedzenom počte, najširší výber je v destináciách Egypt a Tunisko," povedala Eva Rosíková, marketingová manažérka najväčšej cestovnej kancelárie na Slovensku Satur Travel.

"Veľa ľudí si kúpilo dovolenku ešte na začiatku roka. Vypredané sú obľúbené hotely, ktoré ľudia poznajú, kde sa vracajú, ale samozrejme vždy v nejakom termíne nájdeme niečo voľné," doplnila Denisa Padošová z Tatratour.

Čakať sa neoplatí podľa Zuzany Juralovej z internetovej cestovnej agentúry Invia.sk tým, ktorí chcú cestovať vo väčších skupinách. "Tam už je problém s letenkami, určite už nie je ani taký výber hotelov," povedala.

V Invia.sk, ktorá ponúka zájazdy asi 200 cestovných kancelárií zo Slovenska a Česka, majú pritom skúsenosti, že stále dosť Slovákov v porovnaní s Čechmi vyčkáva s nákupom dovolenky. "V Čechách je úplne iný trend, oni kupujú dovolenku počas celého roku. Takže tá krivka nie je taká markantná cez leto, kdežto u nás počas roka je to nejaký priemer, ale potom dôjde leto a last minute a strašne to vyskočí. Strašný je nával tých objednávok," poznamenala Juralová.

SACKA podľa hlásení cestovných kancelárií tiež zaznamenala, že medzi ľuďmi rastie záujem o pobyty all inclusive, pri ktorých majú klienti zahrnuté okrem celodenného jedla a nápojov aj ďalšie služby. "Trend je jednoznačne smerom k vyššej kvalite, k väčšiemu luxusu na dovolenkách a klienti sú za to ochotní aj viac si priplatiť," dodal Schwarz. Potvrdzuje to podľa neho zlepšenie životnej úrovne obyvateľstva. Rastie tiež skupina klientov, ktorí si dovolia dva až tri razy v roku vycestovať za teplom. Priemerne však Slovák minie na letnú dovolenku na osobu vyše 20.000 korún, uzavrel.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 309
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 358
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 053
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 005
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 474
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 175
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 664
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 241
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 011
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 943