Päťdesiatemu výročiu začatia výroby trabantu je venovaný trojdňový 6. celoslovenský Trabant zraz s medzinárodnou účasťou, ktorý sa začal registráciou účastníkov v Košiciach a následným presunom do Čane v okrese Košice - okolie. Pridali sa k nim trabantisti, ktorí v rámci podujatia Od Tatier k Dunaju vyrazili v sobotu ráno z Bratislavy na trase Zvolen - Žiar nad Hronom - Podbrezová - Brezno - Košice.
Očakávalo sa približne sto trabantov z viacerých krajín, hlavne Poľska, Čiech a Maďarska," informoval Ladislav Durbák z košického Trabantklubu. Cieľom zrazu bolo podľa neho nielen spojiť nadšencov týchto áut, ale ukázať verejnosti, že tento "dvojtakt" je niečím výnimočný - napriek päťdesiatinám značky stále funguje, jeho majitelia si navzájom pomáhajú a spolu sa delia o starosti i radosti.
Trabantisti v kempe v Čani súťažili v jazde zručnosti, tuningových úpravách, hlučnosti výfukov, úpravách interiérov a exteriérov, o najstaršieho a najmladšieho účastníka, konala sa burza náhradných dielcov.
Trabant ako jediné auto s bakelitovou karosériou vyrábali v bývalej NDR ako ľudové vozidlo a v krajinách bývalého socialistického bloku si získalo obľubu vďaka nenáročnej obsluhe, nízkej spotrebe a "ľudovej" cene. Zberatelia si tohto veterána upravujú na rôzne spôsoby - ako kabriolet, predlžujú ho na dodávkové vozidlo, zo zadnej nápravy si robia prívesné vozíky, zvyšujú kubatúru, výkony a podobne. V Košiciach predviedli aj koč vyrobený z trabantu. Poliak Zbygniew Oldak z Varšavy, ktorý sa zúčastnil na zraze v roku 2004, dokázal zabudovať do trabantu video, posteľ, bar a klimatizáciu a ocenil si ho na 5000 eur.
Okrem košického Trabantklubu existujú fankluby tohto vozidla aj v Banskej Bystrici a Nitre.