KOŠICE 16. júla (SITA) – Predstavenstvo a vedenie Dopravného podniku mesta Košice, a.s., (DPMK) zvažujú postupné utlmenie trolejbusovej dopravy v Košiciach. Ako dnes agentúre SITA potvrdili na sekretariáte generálneho riaditeľa DPMK, v utorok majú na túto tému rokovať orgány DPMK a predstavitelia mesta.
Podľa predsedu Spolku na podporu skrášľovania Košíc Ladislava Rovinského je nehoráznosť, že sa uvažuje o utlmení, či dokonca rušení jedného z najekologickejších prostriedkov hromadnej dopravy v meste.
O zámere utlmiť trolejbusovú dopravu hovorí zápis z rokovania predstavenstva DPMK z 9. júla tohto roka. Predstavenstvo generálnemu riaditeľovi uložilo vypracovať opatrenia na možné postupné utlmenie trolejbusovej dopravy pre vysoké prevádzkové náklady a aj v súvislosti so stavebnými aktivitami v centre mesta – výstavbou Auparku a rekonštrukciou hotela Slovan na Námestí osloboditeľov, kadiaľ prechádzajú trolejbusy aj električky. Zároveň dostal úlohu zabezpečiť predaj v súčasnosti nepotrebných trolejbusov.
„Za rušením trolejbusovej dopravy cez Námestie osloboditeľov je výstavba Auparku a rekonštrukcia hotela Slovan, keďže investori musia na vlastné náklady zabezpečiť prekládky všetkých dotknutých inžinierskych sietí a dopravy, lebo je to v dôsledku realizácie ich investičných zámerov. Zrejme nie sú ochotní na to vynaložiť stámilióny,“ povedal Rovinský. Vytýka otcom mesta, že sa podkladajú veľkým investorom, namiesto toho, aby hájili záujem občanov. „Mesto namiesto toho, aby dôsledne trvalo na tom, aby investori na vlastné náklady
vyriešili problémy súvisiace s ich investíciou vrátane dopravy, nadbiehajú im na úkor mestskej kasy,“ myslí si Rovinský. Doložil, že mesto podporuje veľkých investorov namiesto toho, „aby pomáhalo malým investorom, ktorí sa starajú a rekonštruujú objekty v historickom centre mesta, kam sa chodia pozerať turisti a tí nie sú zvedaví na Aupark.“
Trolejbusy zabezpečujú prepravu obyvateľov dvoch veľkých mestských častí KVP a Dargovských hrdinov do centra mesta. V roku 1993 začali premávať v Košiciach prvé trolejbusy a bol vybudovaný trolejbusový závod. Postupne do roku 1999 trolejbusové linky v celkovej dĺžke 13,1 kilometra spojili lokalitu Lingov na sídlisku Dargovských hrdinov s mestskou časťou KVP a Myslava. Trolejbusy vlani prepravili 6,3 milióna cestujúcich.