Systém MARABU integruje výskum v oblasti teórie riadenia na VŠ a v SAV

Bratislava 17. júla (TASR) - Na modelovanie, návrh riadenia a simuláciu výrobných procesov, energetických, dodávateľsko-odberateľských, dopravných, komunikačných ...

Bratislava 17. júla (TASR) - Na modelovanie, návrh riadenia a simuláciu výrobných procesov, energetických, dodávateľsko-odberateľských, dopravných, komunikačných a iných procesov je zameraný systém MARABU (Modulárny-agentový-riadiaci-blok-užívateľský).

Tento systém integruje základný a aplikovaný výskum z oblasti teórie riadenia na štyroch popredných pracoviskách - Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity (STU) v Bratislave, Fakulte elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity (TU) Košice, Strojníckej fakulte STU a Ústavu informatiky Slovenskej akadémie vied (SAV) v Bratislave.

Použitie systému MARABU môže uľahčiť riešenie nepredvídaných situácií vo výrobe, možno ho použiť napríklad v energetike, priemysle, zdravotníctve a iných oblastiach. Vo vyučovacom procese ho možno využiť ako pomôcku pre študentov pri vypracovaní ročníkových a diplomových prác na vysokých školách so zameraním na automatizáciu, riadenie výrobných procesov a aplikovanú informatiku a takisto na trénovanie pracovníkov z oblasti riadenia výrobných podnikov, uviedol vedúci riešiteľského kolektívu projektu MARABU prof. Baltazár Frankovič z Ústavu informatiky SAV.

Prvotným cieľom riešenia projektu bolo vytvoriť vhodné prostriedky pre modelovanie, riadenie a simuláciu rôznych dynamických systémov. Tieto prostriedky sú zabudované do modulárneho podporného systému, ktorý používateľovi uľahčuje vyhľadávanie a voľbu vhodného prostriedku na riešenie konkrétneho problému a sprostredkuje prepojenie medzi používateľom a zvoleným prostriedkom, informoval Frankovič.

Zástupcovia riešiteľských kolektívov zo spomínaných univerzít a SAV získali za realizáciu systému MARABU Cenu SAV 2007 za výsledky spolupráce akadémie s vysokými školami.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 991
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 757
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 155
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 695
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 295
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 728
  7. Kam do tepla v januári? 2 474
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 236
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 112
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 292

Téma: Školy


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Na Ficovu privatizáciu Telekomu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Obcou Kendice sa rútil rýchlosťou 118 kilometrov za hodinu

Vodič dostal pokutu 650 eur a zadržali mu vodičák.

V dielni sa učí pracovať päť Rómov. Pollák hovorí o divadle v osade

Bývalý splnomocnenec vlády: Je to nesystémové a neefektívne.

Dopravu na severe Slovenska komplikovalo sneženie a vietor

Šútovce, Čertovicu a Vernár uzavreli pre nákladnú dopravu nad 10 metrov.

Petícia za Harabina má jeho osobné údaje. Môže ich mať každý, hovorí

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Budú slovenskí športovci v bezpečí na olympiáde v Kórei

Ako sa vyvíja vzťah Južnej a Severnej Kórey pred olympijskými hrami? Kto sú najväčšie slovenské medailové nádeje?