SME

Začala sa petícia Zachráňme košické trolejbusy

KOŠICE 25. júla (SITA) – Košičania dnes začali podpisovať petíciu za zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy – Zachráňme košické trolejbusy. Ako na tlačovej besede informoval predseda petičného ...

Košičania dnes začali podpisovať petíciu za zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy – Zachráňme košické trolejbusy. Jedno zo stanovíšť, kde petíciu možno podpísať, je na Námestí osloboditeľov.Košičania dnes začali podpisovať petíciu za zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy – Zachráňme košické trolejbusy. Jedno zo stanovíšť, kde petíciu možno podpísať, je na Námestí osloboditeľov. (Zdroj: SITA)

KOŠICE 25. júla (SITA) – Košičania dnes začali podpisovať petíciu za zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy – Zachráňme košické trolejbusy. Ako na tlačovej besede informoval predseda petičného výboru Martin Krištof a člen petičného výboru a predstaviteľ spolku na podporu skrášľovania Košíc Ladislav Rovinský, cieľom petície je podporiť zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy. Petíciu chcú po jej skončení odovzdať vedeniu mesta Košice, ktoré je stopercentným akcionárom Dopravného podniku mesta Košice (DPMK), a tak má právo rozhodnúť, akým smerom sa bude vývoj uberať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Máme informácie, že predstavenstvo DPMK uvažuje o utlmení, či dokonca postupnom zrušení trolejbusovej dopravy. Hovorí o tom aj uznesenie zo zasadania predstavenstva DPMK z 9. júla, v ktorom uložilo generálnemu riaditeľovi vypracovať opatrenia na možné postupné utlmenie trolejbusovej dopravy z dôvodov vysokých prevádzkových nákladov, a predaj nadbytočných trolejbusov,“ povedal Rovinský.

Petičný výbor kritizuje DPMK i vedenie mesta, že zámerne nerozvíja trolejbusovú dopravu a vozový park sa neobnovuje už od roku 1999. „Možnosti a projekty na ďalší rozvoj a zvyšovanie efektívnosti jestvujúcich kapacít trolejbusovej dopravy sú, len neboli realizované,“ tvrdia členovia petičného výboru. DPMK vlastní 27 trolejbusov, no na linky je denne vypravených len 12, pritom intervaly medzi spojmi sú dvadsaťminútové. Keby sa nasadilo viac trolejbusov, mohli by sa výrazne skrátiť, zároveň by sa tým zvýšila efektívnosť trolejbusovej dopravy. Vedeniu mesta vytýkajú, že nie je vypracovaná aktualizovaná koncepcia rozvoja mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Ako informovali členovia petičného výboru, občania môžu petíciu podpísať na viacerých miestach, kde jazdia trolejbusy – stanovište je pri hoteli Slovan na Námestí osloboditeľov, na zastávke pri miestnom úrade na sídlisku KVP, na sídlisku Dargovských hrdinov pri Ondave a aj v pešej zóne na Hlavnej ulici pri Immaculate.

„Trolejbusy sú v porovnaní s autobusmi nielen ekologickejšie, ale sú aj vhodnejšie vzhľadom na kopcovitý charakter mesta. Trolejbusy jazdia v mnohých európskych mestách, aj v USA,“ potvrdil odborník na mestskú hromadnú dopravu Juraj Popluhár, ktorý bol aj na otvorení prvej trolejbusovej linky v Košiciach. Doložil, že aj v iných mestách vo svete, kde kedysi zrušili MHD, sa k nej znova vracajú.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 964
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 494
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 344
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 867
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 304
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 998
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 755
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu