PRIESKUM AGENTÚRY POLIS, AGENTÚRY SITA A SPOLOČNOSTI GFK

Prieskum: Zvýšiť prídavky na dieťa o 10 Sk je politická reklama

Zvýšiť prídavok na dieťa o desať korún, ktorý navrhuje od septembra ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny Viera Tomanová, je politickou reklamou. Myslia si to tri štvrtiny občanov Slovenska, podľa ktorých spomínaný krok nie je sociálnym opatrením.

Necelá pätina si myslí, že je to lepšie ako nič a necelých šesť percent ľudí sa k tomu nevedelo vyjadriť. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý 25. a 26 júla uskutočnila agentúra Polis Slovakia v spolupráci s agentúrou SITA na reprezentatívnej vzorke 1 012 respondentov.

Respondenti odpovedali aj na otázku, ako vnímajú ďalší Tomanovej návrh, aby matkám na rodičovskej dovolenke štát prispieval na dôchodok len do Sociálnej poisťovne a nie aj na sporenie do 2. piliera. S takýmto krokom súhlasia 13,4 percenta, takmer 50 percent to vníma ako znevýhodnenie matiek, ktoré sa starajú o deti. Takmer 37 percent oslovených na otázku nevedelo odpovedať.

Mikolajovo BMW je v rozpore s vládnymi vyhláseniami

Používanie referenčného motorového vozidla BMW X3 ministrom školstva Jánom Mikolajom je podľa 60 percent občanov SR v rozpore s tým, čo vláda hlása smerom k občanom. Niečo vyše 12 percent ľudí si myslí, že je to v poriadku, pretože minister má na takéto vozidlo právo. Vyjadriť sa nevedelo takmer tridsať percent opýtaných.

Respondenti odpovedali na otázku „Minister školstva Ján Mikolaj si zaobstaral ako referenčné vozidlo terénne BMW X3. Ostatní ministri majú väčšinou autá nižšej triedy. Ako hodnotíte počínanie ministra Mikolaja?“

Je to v poriadku, má právo na takéto vozidlo 12,1
Je to v rozpore s tým, čo hlása smerom k občanom 59,5
Neviem 28,

zdroj: Polis/SITA
údaje sú v percentách

Pri kúpe liekov proti bolesti u Slovákov cena nerozhoduje

Slováci sa pri kúpe liekov proti bolesti nerozhodujú podľa ceny. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov realizovala na jar tohto roku.

Podľa záverov prieskumu viac ako 63 % Slovákov vie ešte pred vstupom do lekárne, ktorú konkrétnu značku lieku proti bolesti si kúpia. Zákazníci sa orientujú najmä podľa vlastnej predchádzajúcej skúsenosti s prípravkom (88,9 %), odporúčania lekára (26,5 %) a odporúčania známych (18,1 %). V rebríčku rozhodujúcich kritérií je cena až na štvrtom mieste - liek proti bolesti si na základe nej vyberá 16,5 % Slovákov, ktorí sú a priori rozhodnutí pre určitú značku.

Ani v prípade, že zákazník pred kúpou nevie, ktorý liek proti bolesti si vyberie, nie je cena najdôležitejšia. Až 72,4 % ľudí dá na odporúčanie lekárnika. Podľa ceny prípravku sa rozhodne 18,9 %. Reklamné letáky umiestnené v lekárni presvedčia 2 % kupujúcich. Iné dôvody sú orientačné pre 6,7 % zákazníkov, ktorí nie sú vopred rozhodnutí pre konkrétnu značku lieku proti bolesti.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 918
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 800
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 805
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 463
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 368
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 598
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 993
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 732
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 074
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kováčik sa má podľa Čižnára venovať riadeniu úradu, nie žalobám

Generálna prokuratúra reaguje na informáciu, že Kováčik za osem rokov svojho pôsobenia dozoroval 61 prípadov, no žalobu nepodal ani raz.

Slovensko ľudské práva prezentovalo ako prekážku bezpečnosti, tvrdí Amnesty

Slováci podľa organizácie nezaostávajú v nenávistnej rétorike za ostatnými národmi.

Minister Lajčák si nedokáže predstaviť, že Británia opustí Úniu bez dohody

Lajčák považuje v súvislosti s brexitom za hlavné, aby Slováci v Británii neboli diskriminovaní.

Prečo k nám dodávajú horšie potraviny než do Rakúska?

Top desať správ zo Spectatora za uplynulý týždeň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop