Necelá pätina si myslí, že je to lepšie ako nič a necelých šesť percent ľudí sa k tomu nevedelo vyjadriť. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý 25. a 26 júla uskutočnila agentúra Polis Slovakia v spolupráci s agentúrou SITA na reprezentatívnej vzorke 1 012 respondentov.
Respondenti odpovedali aj na otázku, ako vnímajú ďalší Tomanovej návrh, aby matkám na rodičovskej dovolenke štát prispieval na dôchodok len do Sociálnej poisťovne a nie aj na sporenie do 2. piliera. S takýmto krokom súhlasia 13,4 percenta, takmer 50 percent to vníma ako znevýhodnenie matiek, ktoré sa starajú o deti. Takmer 37 percent oslovených na otázku nevedelo odpovedať.
Mikolajovo BMW je v rozpore s vládnymi vyhláseniami
Používanie referenčného motorového vozidla BMW X3 ministrom školstva Jánom Mikolajom je podľa 60 percent občanov SR v rozpore s tým, čo vláda hlása smerom k občanom. Niečo vyše 12 percent ľudí si myslí, že je to v poriadku, pretože minister má na takéto vozidlo právo. Vyjadriť sa nevedelo takmer tridsať percent opýtaných.
Respondenti odpovedali na otázku „Minister školstva Ján Mikolaj si zaobstaral ako referenčné vozidlo terénne BMW X3. Ostatní ministri majú väčšinou autá nižšej triedy. Ako hodnotíte počínanie ministra Mikolaja?“
Je to v poriadku, má právo na takéto vozidlo | 12,1 |
Je to v rozpore s tým, čo hlása smerom k občanom | 59,5 |
Neviem | 28, |
zdroj: Polis/SITA
údaje sú v percentách
Pri kúpe liekov proti bolesti u Slovákov cena nerozhoduje
Slováci sa pri kúpe liekov proti bolesti nerozhodujú podľa ceny. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov realizovala na jar tohto roku.
Podľa záverov prieskumu viac ako 63 % Slovákov vie ešte pred vstupom do lekárne, ktorú konkrétnu značku lieku proti bolesti si kúpia. Zákazníci sa orientujú najmä podľa vlastnej predchádzajúcej skúsenosti s prípravkom (88,9 %), odporúčania lekára (26,5 %) a odporúčania známych (18,1 %). V rebríčku rozhodujúcich kritérií je cena až na štvrtom mieste - liek proti bolesti si na základe nej vyberá 16,5 % Slovákov, ktorí sú a priori rozhodnutí pre určitú značku.
Ani v prípade, že zákazník pred kúpou nevie, ktorý liek proti bolesti si vyberie, nie je cena najdôležitejšia. Až 72,4 % ľudí dá na odporúčanie lekárnika. Podľa ceny prípravku sa rozhodne 18,9 %. Reklamné letáky umiestnené v lekárni presvedčia 2 % kupujúcich. Iné dôvody sú orientačné pre 6,7 % zákazníkov, ktorí nie sú vopred rozhodnutí pre konkrétnu značku lieku proti bolesti.