SME

Prieskum: Zvýšiť prídavky na dieťa o 10 Sk je politická reklama

Zvýšiť prídavok na dieťa o desať korún, ktorý navrhuje od septembra ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny Viera Tomanová, je politickou reklamou. Myslia si to tri štvrtiny občanov Slovenska, podľa ktorých spomínaný krok nie je sociálnym opatrením.

Necelá pätina si myslí, že je to lepšie ako nič a necelých šesť percent ľudí sa k tomu nevedelo vyjadriť. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý 25. a 26 júla uskutočnila agentúra Polis Slovakia v spolupráci s agentúrou SITA na reprezentatívnej vzorke 1 012 respondentov.

Respondenti odpovedali aj na otázku, ako vnímajú ďalší Tomanovej návrh, aby matkám na rodičovskej dovolenke štát prispieval na dôchodok len do Sociálnej poisťovne a nie aj na sporenie do 2. piliera. S takýmto krokom súhlasia 13,4 percenta, takmer 50 percent to vníma ako znevýhodnenie matiek, ktoré sa starajú o deti. Takmer 37 percent oslovených na otázku nevedelo odpovedať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mikolajovo BMW je v rozpore s vládnymi vyhláseniami

Používanie referenčného motorového vozidla BMW X3 ministrom školstva Jánom Mikolajom je podľa 60 percent občanov SR v rozpore s tým, čo vláda hlása smerom k občanom. Niečo vyše 12 percent ľudí si myslí, že je to v poriadku, pretože minister má na takéto vozidlo právo. Vyjadriť sa nevedelo takmer tridsať percent opýtaných.

Respondenti odpovedali na otázku „Minister školstva Ján Mikolaj si zaobstaral ako referenčné vozidlo terénne BMW X3. Ostatní ministri majú väčšinou autá nižšej triedy. Ako hodnotíte počínanie ministra Mikolaja?“

Je to v poriadku, má právo na takéto vozidlo 12,1
Je to v rozpore s tým, čo hlása smerom k občanom 59,5
Neviem 28,

zdroj: Polis/SITA
údaje sú v percentách

Pri kúpe liekov proti bolesti u Slovákov cena nerozhoduje

Slováci sa pri kúpe liekov proti bolesti nerozhodujú podľa ceny. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov realizovala na jar tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa záverov prieskumu viac ako 63 % Slovákov vie ešte pred vstupom do lekárne, ktorú konkrétnu značku lieku proti bolesti si kúpia. Zákazníci sa orientujú najmä podľa vlastnej predchádzajúcej skúsenosti s prípravkom (88,9 %), odporúčania lekára (26,5 %) a odporúčania známych (18,1 %). V rebríčku rozhodujúcich kritérií je cena až na štvrtom mieste - liek proti bolesti si na základe nej vyberá 16,5 % Slovákov, ktorí sú a priori rozhodnutí pre určitú značku.

Ani v prípade, že zákazník pred kúpou nevie, ktorý liek proti bolesti si vyberie, nie je cena najdôležitejšia. Až 72,4 % ľudí dá na odporúčanie lekárnika. Podľa ceny prípravku sa rozhodne 18,9 %. Reklamné letáky umiestnené v lekárni presvedčia 2 % kupujúcich. Iné dôvody sú orientačné pre 6,7 % zákazníkov, ktorí nie sú vopred rozhodnutí pre konkrétnu značku lieku proti bolesti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 256
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 892
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 693
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 874
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 464
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 252
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 213
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Extrémistu Bombica predvádzajú na súd.

Rozhodnutie nie je právoplatné, prokurátor sa proti nemu odvolal.


a 1 ďalší 87

V južnej polovici územia napršalo plošne výrazne viacej ako na severe.


TASR 1
Predseda KDH Milan Majerský.

Majerský upozorňuje, že Slovensko sa vracia do doby cashu.


SITA 5
Breh jazera sa stráca. Kedysi tu bol svah. Pod vodou zmizli aj ostrovčeky, už z nich vytŕčajú len stromy.

Vodný systém po oprave umožní regulovať hladinu.


Sportnet

Lucia Halušková (vpravo) a kapitánka Janka Hlinková v zápase Slovensko - Holandsko na turnaji 1-A divízie MS v hokeji žien 2025.

Slovensko obsadilo na turnaji 1-A divízie nepostupové tretie miesto.


Slovensko U20 - Česko U20: ONLINE prenos zo zápasu na Turnaji piatich krajín vo fínskom meste Rovaniemi.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu na Turnaji piatich krajín vo fínskom meste Rovaniemi: Slovensko U20 - Česko U20.


Róbert Pich po strelení gólu číslo 100.

Róbert Pich je čerstvým členom Klubu ligových kanonierov.


Slovenskí hokejisti počas testovania NHL Combine pred MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Tento typ testovania je známy najmä z obdobia pred draftom do NHL.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu