PRIESKUM AGENTÚRY POLIS, AGENTÚRY SITA A SPOLOČNOSTI GFK

Prieskum: Zvýšiť prídavky na dieťa o 10 Sk je politická reklama

Zvýšiť prídavok na dieťa o desať korún, ktorý navrhuje od septembra ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny Viera Tomanová, je politickou reklamou. Myslia si to tri štvrtiny občanov Slovenska, podľa ktorých spomínaný krok nie je sociálnym opatrením.

Necelá pätina si myslí, že je to lepšie ako nič a necelých šesť percent ľudí sa k tomu nevedelo vyjadriť. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý 25. a 26 júla uskutočnila agentúra Polis Slovakia v spolupráci s agentúrou SITA na reprezentatívnej vzorke 1 012 respondentov.

Respondenti odpovedali aj na otázku, ako vnímajú ďalší Tomanovej návrh, aby matkám na rodičovskej dovolenke štát prispieval na dôchodok len do Sociálnej poisťovne a nie aj na sporenie do 2. piliera. S takýmto krokom súhlasia 13,4 percenta, takmer 50 percent to vníma ako znevýhodnenie matiek, ktoré sa starajú o deti. Takmer 37 percent oslovených na otázku nevedelo odpovedať.

Mikolajovo BMW je v rozpore s vládnymi vyhláseniami

Používanie referenčného motorového vozidla BMW X3 ministrom školstva Jánom Mikolajom je podľa 60 percent občanov SR v rozpore s tým, čo vláda hlása smerom k občanom. Niečo vyše 12 percent ľudí si myslí, že je to v poriadku, pretože minister má na takéto vozidlo právo. Vyjadriť sa nevedelo takmer tridsať percent opýtaných.

Respondenti odpovedali na otázku „Minister školstva Ján Mikolaj si zaobstaral ako referenčné vozidlo terénne BMW X3. Ostatní ministri majú väčšinou autá nižšej triedy. Ako hodnotíte počínanie ministra Mikolaja?“

Je to v poriadku, má právo na takéto vozidlo 12,1
Je to v rozpore s tým, čo hlása smerom k občanom 59,5
Neviem 28,

zdroj: Polis/SITA
údaje sú v percentách

Pri kúpe liekov proti bolesti u Slovákov cena nerozhoduje

Slováci sa pri kúpe liekov proti bolesti nerozhodujú podľa ceny. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý na vzorke 1 000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov realizovala na jar tohto roku.

Podľa záverov prieskumu viac ako 63 % Slovákov vie ešte pred vstupom do lekárne, ktorú konkrétnu značku lieku proti bolesti si kúpia. Zákazníci sa orientujú najmä podľa vlastnej predchádzajúcej skúsenosti s prípravkom (88,9 %), odporúčania lekára (26,5 %) a odporúčania známych (18,1 %). V rebríčku rozhodujúcich kritérií je cena až na štvrtom mieste - liek proti bolesti si na základe nej vyberá 16,5 % Slovákov, ktorí sú a priori rozhodnutí pre určitú značku.

Ani v prípade, že zákazník pred kúpou nevie, ktorý liek proti bolesti si vyberie, nie je cena najdôležitejšia. Až 72,4 % ľudí dá na odporúčanie lekárnika. Podľa ceny prípravku sa rozhodne 18,9 %. Reklamné letáky umiestnené v lekárni presvedčia 2 % kupujúcich. Iné dôvody sú orientačné pre 6,7 % zákazníkov, ktorí nie sú vopred rozhodnutí pre konkrétnu značku lieku proti bolesti.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 903
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 444
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 698
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 911
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 243
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 124
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 580
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 408
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 344
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 155

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ovocinár: Vypestovať si vlastné ovocie je úplne iný zážitok

Vlastné ovocie má úplne inú chuť, ako to kúpené.

KOMENTÁRE

Ozajstná stávka víkendu je voľba koaličného partnera Merkelovej

Je kľúčový ako pre stredovýchodnú EÚ, tak aj Emmaunela Macrona.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.