SME

Podmienky licencie prevádzku trolejbusov v B. Bystrici znemožňujú

BANSKÁ BYSTRICA 30. júla (SITA) - Hoci Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) sa už od začiatku roka usiluje obnoviť a prevádzkovať trolejbusovú dopravu v meste, proti dlho očakávanej licencii ...

BANSKÁ BYSTRICA 30. júla (SITA) - Hoci Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) sa už od začiatku roka usiluje obnoviť a prevádzkovať trolejbusovú dopravu v meste, proti dlho očakávanej licencii na prevádzkovanie dopravy na dráhe podal minulý týždeň odvolanie. Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) totiž vydal licenciu s takými podmienkami, ktoré podľa DPMBB prakticky znemožňujú prevádzku

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide najmä o obmedzenie rozsahu dopravy v závislosti od spojov iných dopravcov v meste. Úrad BBSK v podmienkach licencie konkrétne stanovil, že „v čase 6:00 až 9:00 a 13:00 až 17:00 budú spoje vedené najmenej 10 minút pred alebo po časovej polohe spojov iných dopravcov zo zastávok v meste Banská Bystrica. V ostatných časoch budú spoje vedené za podmienky zachovania minimálneho časového odstupu od existujúcich odchodov spojov iných dopravcov zo zastávok v meste Banská Bystrica v rozsahu 30 minút. „Toto obmedzenie znamená, že trolejbusy by mohli jazdiť prakticky iba v noci,“ povedal hovorca DPMBB Juraj Jendrišák. Dodal, že úradníci krajskej samosprávy tým prekročili svoje kompetencie, ktoré majú podľa zákona o dráhach. „Takéto obmedzenia zákon o dráhach nepripúšťa, konanie Úradu BBSK je absurdné, správa sa ako štát v štáte,“ povedal pre agentúru SITA. Pripomenul, že podľa zákona má síce dráhový správny úrad, ktorým je v tomto prípade Úrad BBSK, prihliadať aj na ostatných žiadateľov o prevádzkovanie dopravy, v B. Bystrici však iní prevádzkovatelia trolejbusov nie sú, mestskú dopravu jej dominantný prevádzkovateľ SAD Zvolen vykonáva autobusmi.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorcu BBSK Martina Krupu krajská samospráva trvá na splnení podmienok, ktoré stanovila v licencii. „Je to všetko v súlade so zákonom o dráhach. Samosprávny kraj má záujem na tom, aby boli verejné prostriedky využité čo najefektívnejšie,“ povedal pre agentúru SITA Krupa. Podľa Jendrišáka to však nie je pravda, keďže zmluvu o výkone vo verejnom záujme uzatvára s dopravcami mesto a mesto aj vykrýva straty mestskej dopravy. „Samosprávny kraj nevie, čo je verejný záujem v obci,“ dodal Jendrišák. Úradníci BBSK konajú nad rámec svojich kompetencií aj podľa banskobystrického primátora Ivana Saktora. Ešte v máji v súvislosti s odkladaním rozhodnutia o povolení prevádzky dráhy uviedol, že preto zvažuje podanie trestného oznámenia. „Máme totiž pocit, že nemenovaný úradník robil nadprácu, čím poškodil mesto aj DPMBB. Úradníci krajskej samosprávy žiadali od DPMBB dokladovať aj to, čo zákon nevyžaduje,“ povedal vtedy Saktor.

SkryťVypnúť reklamu

O odvolaní DPMBB by mal Úrad BBSK rozhodnúť v lehote 30 dní. Ak proti návrhu DPMBB podajú ostatní účastníci konania námietku, rozhodovať bude nadriadený orgán, ktorým je ministerstvo dopravy.

Trolejbusovú dopravu má DPMBB prevádzkovať na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme, ktorú s mestom Banská Bystrica uzavrela vo februári. Mesto jej má na spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy poskytnúť tento rok v závislosti od odjazdených výkonov maximálne 16 miliónov korún. Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov DPMBB naďalej aj autobusy SAD Zvolen. Predstavitelia SAD Zvolen už avizovali, že v prípade spustenia trolejbusov budú od mesta požadovať kompenzáciu za nižšie tržby. Proti vydaniu licencie pre DPMBB však SAD Zvolen odvolanie nepodala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 958
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 492
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 331
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 863
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 292
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 006
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 766
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Dávid Hancko (vľavo), Giorgos Vagiannidis a brankár Christos Mandas počas prípravného zápasu Grécko - Slovensko.

Druhý polčas sa mi nepáčil, musíme na tom popracovať, zhodnotil tréner Slovenska.


a 1 ďalší
Carlos Alcaraz a Jannik Sinner na Roland Garros 2025.

Obaja sú skvelí pre tenis. Ich rivalita je niečo, čo náš šport skutočne potrebuje, hovorí Novak Djokovič.


Michaela Churavá
Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu