Do kampane sa zapoja aj zástupcovia iných spotrebiteľských organizácií. Kampaň poskytne spotrebiteľom informácie na internetovej stránke www.consuminstit.sk, kde sa nachádzajú základné charakteristiky zákona a predovšetkým priestor na diskusné fórum, na ktoré môžu adresovať svoje otázky. Pýtať sa môžu aj písomne, telefonicky, alebo osobne v kancelárii SI na Koceľovej 15 v Bratislave od 9:00 do 13:00.
K podpore nového zákona sa SI hlási, pretože táto norma posilňuje práva spotrebiteľov a vytvára možnosti na zlepšenie ich vzťahov k výrobcom alebo obchodníkom. Za osobitne cenné SI považuje ustanovenia zákona, ktoré sa týkajú nekalých a agresívnych obchodných praktík a kódexu správania sa. Výrazne sa rozširujú informačné povinnosti predávajúcich, najmä z hľadiska implementácie smerníc EÚ. Spotrebiteľský inštitút už uplatňuje v praxi § 18 o vybavovaní spotrebiteľských reklamácií vrátane tých, ktoré sa nepodarilo vyriešiť takmer dva roky. Nový zákon ruší 34 právnych noriem, čím sa uplatňovanie zákona
Informoval predseda Správnej rady SI Pavel Hraško.