BRATISLAVA 4. augusta (SITA) - Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) bude prezentovať Slovensko v novom Národnom stánku na jednom z najväčších európskych kontraktačných veľtrhov pod názvom RDA – workshop 2007 v Kolíne nad Rýnom 7. až 9. augusta. Agentúru SITA o tom informoval hovorca SACR Ivan Garčár.
Stánok má tri zóny – informačnú, prezentačno-komunikačnú a rokovaciu. Konštrukcia stánku sleduje prísne jednoduchú, profesionálnu až industriálnu sivo-bielu líniu, v ktorej vynikajú osobité farebné fotografie alebo série fotografií na baneroch, na svetelných LCD obrazovkách či premietacích plátnach. Snímky môžu meniť podľa charakteru a zamerania výstavy alebo prezentovaného produktu cestovného ruchu. Na výstavách postupne predstavia ťažiskové produkty SACR, na RDA v Kolíne to bude mestský a kultúrny turizmus a pobyty na vidieku. Stavili predovšetkým na kvalitu fotografií, ktorých autorom je Martin Varholík. Fotografie pripravené na veľtrh RDA v Kolíne nad Rýnom sú najmä o detailoch. Návštevníkom stánku predstavia Slovensko v širšom kontexte. Cítiť v nich typickú slovenskú kultúru a na každej snímke sú zobrazení ľudia, pretože turista v neznámom prostredí nevníma len krásy prírody a kultúrne pamiatky, ale najmä tunajších obyvateľov, ich kultúru a zvyky.
Súčasťou Národného stánku sú aj plochy na využitie audiovizuálnej techniky - premietacie plátna a LCD obrazovky, na ktorých môže SACR alebo spoluvystavovatelia prezentovať svoje ponuky. SACR pripravuje aj sprievodné podujatia – prezentáciu vinárskych tradícií z malokarpatskej vinohradníckej oblasti spojenú s ukážkami ľudových krojov.
Veľtrh v Kolíne nad Rýnom je miestom, ktoré umožňuje v krátkom čase a na jednom mieste konfrontáciu s novými trendmi v oblasti autobusovej turistiky, vytvoriť prehľad o situácii na trhu, porovnávať úroveň vlastných produktov a zbierať inšpiráciu.
Na veľtrhu RDA - workshop 2006 sa zúčastnilo 1 300 vystavovateľov z 50 krajín na ploche 50-tisíc metrov štvorcových a navštívilo ho asi 14-tisíc návštevníkov. Veľtrh zameraný na medzinárodný autobusový turizmus je určený výhradne odbornému publiku. Jeho cieľom je optimálnou formou utužovať už existujúce alebo vytvárať nové obchodné kontakty.