SME

Vydavatelia tlače: Ficove videnie je pomýlené

Združenie vydavateľov periodickej tlače dnes odsúdilo pokus predsedu vlády vysvetliť postoj médií k dôchodkovej reforme tým, že súkromné spoločnosti podplácajú novinárov zahraničnými cestami.


Združenie vydavateľov periodickej tlače dnes odsúdilo pokus predsedu vlády vysvetliť postoj médií k dôchodkovej reforme tým, že súkromné spoločnosti podplácajú novinárov zahraničnými cestami.

"Súčasťou práce novinárov je účasť na rôznych informačných, pracovných i spoločenských podujatiach, vrátane ciest do zahraničia.Takéto podujatia bežne organizujú nielen podnikateľské subjekty, ale aj predstavitelia štátu, vlády a politického života, píše sa v stanovisku, ktoré sme.sk poskytol predseda predstavenstva spoločnosti Petit Press Alexej Fulmek (Petit Press je aj vydavateľom denníka SME).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

VIDEO - Predseda Združenia vydavateľov periodickej tlače Miloš Nemeček

Robert Fico na sobotňajšej tlačovej besede premietol okrem iného videozáznam zo súkromnej akcie spoločnosti Allianz, na ktorej prezident Asociácie dôchodkových správcovských spoločností Jozef Paška podľa neho "bez zábran vysmieva sporiteľom a nadovšetko jasne približuje podstatu činnosti DSS výrazne profitujúcich z vkladov ľudí." Video podľa Fica dokazuje, že správcovské spoločnosti sú ochotné použiť na dosiahnutie cieľa "akékoľvek prostriedky".

VIDEO, ktoré zverejnil Robert Fico:


Plný text vyhlásenia Združenia vydavateľov periodickej tlače:

Predstavenstvo Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska /ZVPTS/ zásadne odmieta pokus predsedu vlády Róberta Fica vytvoriť dojem, že postoj médií k problematike dôchodkovej reformy a krokom ministerky práce a sociálnych vecí má akoby korupčné pozadie. Ide o principiálnu otázku, ktorá sa týka samotnej podstaty vydavateľskej činnosti a novinárskej práce.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou práce novinárov je účasť na rôznych informačných, pracovných i spoločenských podujatiach, vrátane ciest do zahraničia. Takéto podujatia bežne organizujú nielen podnikateľské subjekty, ale aj predstavitelia štátu, vlády a politického života. Každá redakcia má samostatné pravidlá na základe, ktorých dané pozvania hodnotí a buď ich príjme alebo odmietne.

Vydavatelia dôrazne protestujú proti premiérovej snahe vyvolať predstavu, že účasť na takýchto podujatiach, či peniaze na reklamu môžu skorumpovať médiá a novinárov a ovplyvniť ich postoje. Takéto videnie je pomýlené a vzdialené od podstaty poslania žurnalistiky v demokratickej spoločnosti i reality v slovenských podmienkach.

Predstavitelia ZVTPS zdôrazňujú, že nimi vydávaným novinám a časopisom a ich redakciám sú vlastné úplne iné postupy, než aké sa snaží podsúvať predseda vlády. Vydavatelia sa nezúčastňujú na politickom boji a odmietajú korupčné pozadie. Nielen vo vzťahu k dôchodkovej problematike či krokom ministerky práce a sociálnych vecí, ale aj k ďalším závažným otázkam spoločnosti sú pre vydavateľov na prvom mieste princípy nezávislosti, plurality a objektívnosti pri informovaní verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu

V predstavenstve ZVPTS sú zastúpené vydavateľstvá Ecopress, Perex, Petit Press, Spoločnosť 7 Plus, Ringier a regionálni vydavatelia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 837
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 443
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 138
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 571
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 810
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 231
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 037
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 910
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


10
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 31
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší 6
Premiér Fico s kolegami zo Smeru počas parlamentnej schôdze.

Prečo naši politici nerozumejú, keď im Rusi hovoria, že nás napadnú?


56

Sportnet

Martin Dúbravka v drese Slovenska.

Pozrite si zostavy zápasu Grécko - Slovensko v prípravnom futbalovom zápase.


Slovenská cyklistka Viktória Chladoňová.

Slovenská cyklistka je v celkovej klasifikácii v TOP 10.


Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
Protestujúci fanúšikovia klubu Brescia Calcio.

V Serie A strávil dovedna 23 sezón.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu