NITRA 6. augusta (SITA) – Číslo tiesňového volania 112 zatiaľ podľa nitrianskych hasičov nefunguje tak, ako by malo. „Hlásenia zo 112-tky nám chodia skreslené a neskoro. Nakoniec sa stane, že hasiči prídu poslední na miesto udalosti, napríklad k dopravnej nehode,“ povedal pre agentúru SITA vedúci prevádzkovo-technického oddelenia Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Nitre Dezider Erdélyi.
Podľa neho zväčša dostávajú informáciu ako prví zdravotníci, ktorí idú na miesto nehody bez hasičov, neuvedomujúc si hroziace nebezpečenstvá - auto môže začať horieť alebo spadnúť na zranených či záchranárov. „My tam niekedy prídeme s päť, šesť či desaťminútovým oneskorením. To sa potom ľuďom tam len ťažko vysvetľuje,“ hovorí Erdélyi. Ako ďalej dodal, dúfa, že problémy so 112-tkou sa časom odstránia.
Na hasičskej stanici v Nitre úspešne fungoval od roku 2000 až donedávna integrovaný záchranný systém. Hasiči chodili na výjazdy spolu so záchranármi, presmerovali tam aj číslo tiesňového volania 155. V novembri minulého roka otvorili na Krajskom úrade v Nitre koordinačné centrum tiesňového volania. Presmerovali tam linky rýchlej zdravotnej pomoci 155 zo všetkých okresov a prijímajú aj volania na číslo 112. Riaditeľ Fakultnej nemocnice v Nitre Viktor Žák nie je s týmto riešením spokojný. „V Nitre doteraz veľmi úspešne fungoval integrovaný záchranný systém. Päť rokov sme ho budovali, mali sme ohromné výsledky. Dnes sa už len zriedkavo stane, že naša posádka vyráža spoločne s hasičskou a to je na škodu veci,“ uviedol.