BRATISLAVA 6. augusta (SITA) - "Vo väčšine členských štátov sú zručnosti učiteľov nedostačujúce a existujú problémy s ich modernizáciou. Učitelia by mali vyučovať nový rozsah zručností, ktoré často vyžadujú nové vyučovacie metódy. Veľa učiteľov priznáva, že má ťažkosti s používaním nových technológií v triede.
Podľa analýzy Európskej komisie súčasné systémy odbornej prípravy a vzdelávania učiteľov v členských štátoch často neposkytujú učiteľom potrebnú prípravu. Niektoré členské štáty zápasia s tým, že jednotlivé prvky vzdelávania učiteľov na seba nenadväzujú. Z analýzy ďalej vyplýva, že investície do neustálej odbornej prípravy a rozvoja pedagogického personálu sú nízke. Napríklad odborná príprava na pracovisku je povinná iba v 11 členských krajinách, obyčajne však nepresahuje 20 hodín ročne. Len polovica štátov únie poskytuje novým učiteľom počas prvých rokov praxe istý druh systematickej podpory, napríklad uvedenie do praxe, odbornú prípravu či poradenstvo.
Komisia členským štátom odporúča, aby zabezpečili pre všetkých učiteľov prístup k vedomostiam a pedagogickým zručnostiam potrebným na ich efektívnu prácu. Mali by dbať o to, aby pedagogickému vzdelávaniu a odbornému rozvoju bola poskytnutá koordinovaná a súvislá podpora. Zároveň je podľa komisie nevyhnutné podporiť výskum a meditatívny prístup učiteľov; postavenie a uznanie učiteľského povolania a profesionalizáciu vyučovania.
Agentúra SITA získala informácie z portálu www.europa.eu .
mz;nr;mt