LAMAČSKÍ POSLANCI PROJEKT VÍTAJÚ

V Bratislave má vyrásť nová štvrť Lamačská brána

V severozápadnej časti Bratislavy medzi diaľnicou a závodom Volkswagen by malo vyrásť nové centrum Polyfunkčné územie Lamačská brána, z ktorého by sa mohla stať nová bratislavská štvrť.

BRATISLAVA 10. augusta (SITA) - Projekt bude spájať mestské časti Lamač, Devínska Nová Ves, Záhorská Bystrica. Pre agentúru SITA projekt priblížil PR manažér a hovorca Private equity skupiny Penta pre SR Martin Danko.

Lamačskí poslanci k projektu nemajú výhrady, povedala starostka tejto mestskej časti Oľga Keltošová. Poslanci Lamača v máji odsúhlasili predaj pozemkov so súhlasom hlavného mesta. Aj občania podľa Keltošovej tento zámer privítali, v tejto časti totiž žiadna výstavba nebola. Polyfunkčné územie Lamačská brána by malo byť najväčším centrom svojho druhu v strednej Európe, povedala starostka. Prinesie ľuďom obchody, zábavu aj dopravnú infraštruktúru, ktorá v tejto časti chýbala.

((lokacia))

Investori majú záujem v obchodnom centre ponúknuť široký sortiment zaužívaných ako aj množstvo nových značiek, povedal Danko. Bytovú výstavbu považujú za predčasné špecifikovať, keďže o jej začiatkom neuvažujú skôr ako v roku 2009. Keďže projekt Lamačská brána má zámer vybudovať novú štvrť, v tejto lokalite musí vzniknúť celý rad podporných služieb, teda zariadení nekomerčnej občianskej vybavenosti. Sú to napríklad materské školy, jasle, či zdravotnícke zariadenia.

Projekt počíta s vybudovaním dopravného prestupného uzla železnica - autobus - električka, teda s prebudovaním prestupnej stanice mimobratislavskej autobusovej a železničnej dopravy na systém mestskej hromadnej dopravy. Rovnako investori počítajú s mimoúrovňovou križovatkou s predĺžením Saratovskej ulice. Ide o projekt, ktorý bol pôvodne súčasťou výstavby diaľničného obchvatu Lamač - Staré grunty vedúci cez tunel Sitiny. Išlo o riešenie, ktoré by umožňovalo predchádzať dopravným kolapsom v troch mestských častiach - Dúbravka, Devínska Nová Ves, Lamač - po spustení tunela a diaľničného obchvatu do prevádzky. Napriek tomu, že predĺženie Saratovskej ulice bolo súčasťou pôvodných zámerov a stále ho možno vidieť aj na pláne projektu na internetovej stránke Slovenskej správy ciest, táto pre obyvateľov kľúčová prípojka sa nedostala medzi súčasti celkovej stavby. Dôvody investor nepozná, v súčasnosti je tento projekt v kompetencii Magistrátu hlavného mesta. Ako sa pre agentúru SITA vyjadrila Mária Račková z magistrátu, uvedomujú si dôležitosť predĺženia Saratovskej ulice s vybudovaním električkovej trasy. V súčasnosti o tomto probléme rokujú so súkromnými investormi.

Projekt Lamačská brána je rozdelený do dvoch etáp. Prvá etapa, ktorá zahŕňa vybudovanie obchodno- zábavného centra na ploche 140 tisíc metrov štvorcových, by mala začať v druhom štvrťroku 2008, ukončenie sa predpokladá na začiatku roka 2010. Druhá etapa, čo je plánovaná bytová výstavba spolu so zariadeniami nekomerčnej občianskej vybavenosti, by mala začať v roku 2010.

Je schválený nový územný plán, investori potrebujú ešte schváliť urbanistickú štúdiu zóny, ako aj posúdenie vplyvov na životné prostredie.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 729
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 13 314
  3. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 071
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 11 046
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 7 594
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 379
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 410
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 245
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 072
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 656

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

V bratislavskej premávke sa vodiči miestami zdržia 20 minút

V Bratislave sa postupne začali rozsiahle dopravné obmedzenia.

Ľahšie cestovanie medzi krajmi: Veľký zlom má prísť o dva roky

Memorandum o spolupráci pri organizácii verejnej dopravy podpísali župani Trnavského a Bratislavského kraja ešte vlani v októbri. Najprv by chceli zintegrovať vlaky, autobusy majú nasledovať v roku 2021.

Ilsutračné foto.

V troch krajských mestách platí výstraha pred smogom

Znečistenie ovzdušia spôsobuje cestná doprava a vykurovanie pevným palivom.

Takto to vyzeralo pri trati po nehode.

Do systému duálneho vzdelávania pribudlo vyše 100 žiakov

Celkovo je do systému duálneho vzdelávania zapojených viac ako 4000 žiakov.

Absolventi Centra duálneho vzdelávania Volkswagen Slovakia .