SME

Tunel Višnové-Dubná Skala začnú stavať budúci rok

Diaľničný tunel pri Žiline z obce Višnové do Dubnej Skaly pri Martine je neoddeliteľnou časťou diaľnice D1 a mali by ho začať stavať stavať budúci rok.

Diaľničný tunel pri Žiline z obce Višnové do Dubnej Skaly pri Martine je neoddeliteľnou časťou diaľnice D1 a mali by ho začať stavať stavať budúci rok. „Tento úsek je nespochybniteľnou súčasťou diaľnice D1," informoval dnes v Žiline minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny. Stavba tunela bude trvať štyri a pol roka a počas nej by mal slúžiť zrekonštruovaný úsek cesty I/18 zo Strečna do Martina.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

VIDEO: Minister Vážny a zábery z okolia tunela


Vláda chce naplniť cieľ a dať do užívania diaľničné spojenie z Bratislavy do Košíc v roku 2010. V Žiline nastala panika, že vláda chce dopravu presmerovať popod Strečno natrvalo a výstavbu tunela úplne zastaviť. Rozšírenie súčasného cestného ťahu a jeho použitie ako diaľnice, by bolo jednoduchšie, menej časovo a pravdepodobne aj finančne náročné. Nič také sa vraj nepripravuje. Už v septembri by mal byť vyhlásený tender na zhotoviteľa tunela, stavať by sa malo začať v priebehu budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu chce vláda na štyri pruhy rozšíriť aj cestu okolo Váhu. „Rekonštrukcia cestu I/18 bude prebiehať počas premávky. Zrekonštruovať ju musíme do roku 2010, potom by to už nemalo zmysel," povedal minister Vážny. Tunel by mal byť hotový niekedy v roku 2013. Do doby kým sa dobuduje bude slúžiť spomínaná cesta vedúca Strečnianskou úžinou okolo rieky Váh. Ešte na jar sa s jej rozširovaním nepočítalo, postačovať mali dve rúry nového tunela. Dnes už je jej rozšírenie nutné, slúžiť by mala ako záložná komunikácia v prípade zablokovania tunela. S trvalým presmerovaním dopravy do priestoru pod hradom Strečno sa podľa ministra nepočíta. V príprave projektu vyšiel tunel najlepšie spomedzi 17 rôznych variant preklenutia Malej Fatry. V Turci sa pod spoločný protestný list predsedovi vlády podpísalo 69 primátorov a starostov. Minister dopravy hovorí, že žiaden nedostal.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt rozšírenia cesty I/18 popod Strečno si môžete pozrieť tu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 362
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 371
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 892
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 127
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 698
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 884
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 519
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 364
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu