HNEĎ PO VYDANÍ STAVEBNÉHO POVOLENIA SA ZAČNE S VÝSTAVBOU PROTIPOVODŇOVEJ OCHRANY V BRATISLAVE

Prvé protipovodňové múriky budú na Prístavnej a Viedenskej

Protipovodňovú ochranu, ktorá má Bratislavu ochrániť pred tisícročnou vodou, začali stavať 16. mája v úseku medzi obcou Sap na Žitnom ostrove a Gabčíkovom. Celý projekt by mal byť dokončený v priebehu troch rokov.

BRATISLAVA 27. augusta (SITA) - Hneď po vydaní stavebného povolenie sa začne s výstavbou protipovodňovej ochrany v Bratislave, povedal pre agentúru SITA Jaroslav Sabo zo Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP). Pôvodne počítali, že so stavbou začnú 15. októbra, no bude to skôr. Ako prvá sa začne stavať ochrana na Prístavnej ulici na ľavom brehu Dunaja, medzi mostom Apollo a Prístavným mostom, kde sa končí pôvodná protipovodňová ochrana. Bratislavských vodičov sa táto výstavba nedotkne. Neskôr sa začne pracovať aj na opačnej, petržalskej strane. Tu sa postaví ochrana od Starého mosta až za Nový most pri Viedenskej ceste. Táto časť projektu si vyžiada aj dopravné obmedzenia, uzavrie sa časť Viedenskej cesty. Ako povedal Sabo, v súčasnosti sa vypracovávajú projekty pre stavebné povolenie v Devíne, Devínskej Novej Vsi a Karlovej Vsi. V tomto roku sa však plánuje len výstavba dvoch úsekov - medzi bratislavskými mostmi.

Protipovodňovú ochranu, ktorá má Bratislavu ochrániť pred tisícročnou vodou, začali stavať 16. mája v úseku medzi obcou Sap na Žitnom ostrove a Gabčíkovom. Celý projekt by mal byť dokončený v priebehu troch rokov. Na osemkilometrovom úseku hrádze medzi obcami Sap a Gabčíkovo sa buduje stena a tesnenie. Táto časť projektu by mohla byť dostavaná do konca budúceho roku.

Ochranu bude tvoriť železobetónový múr. Nebude však úplne celistvý, na niektorých miestach budú vynechané medzery. Do týchto medzier sa v prípade povodní postaví mobilné hradenie. Stavať sa bude postupne po 150-metrových úsekoch, aby nebola nenarušená funkčnosť súčasnej protipovodňovej ochrany. Na všetkých úsekoch urobia najmä podzemné tesniace steny, na ktoré upevnia múriky na uchytenie mobilných hrádzí. Postavia aj nové hrádze a zrekonštruujú staršie protipovodňové konštrukcie. V Bratislave budú protipovodňovú ochranu stavať aj súkromní investori v rámci projektov River Park a Eurovea. Súčasťou projektu je aj rozšírenie koryta rieky pod Prístavným mostom na 400 metrov, zmeniť by sa mal aj vzhľad promenády na ľavom brehu Dunaja. Mala by tam pribudnúť ďalšia úroveň, ktorá bude bližšie k hladine rieky.

Ochranu postaví Váhostav, náklady na jej vybudovanie by mali dosiahnuť 1,21 miliardy korún. Náklady pokryjú na 85 percent peniaze z Kohézneho fondu Európskej únie, 10 percent poskytne štát a zvyšných päť percent SVP. Projektové územie zahŕňa Bratislavu, vrátane mestských častí Devín a Devínska Nová Ves a územie medzi obcami Gabčíkovo a Sap na Žitnom ostrove.

Projekt rieši medzery a nedostatočne chránené úseky Dunajského protipovodňového systému, ktorý bol vybudovaný na ochranu Bratislavy a rozsiahleho územia západoslovenského regiónu s výnimkou Štúrova. Povodeň, ktorá by porušila súčasnú ochranu, môže zaplaviť 383 štvorcových kilometrov zastavaného mestského územia a dvetisíc štvorcových kilometrov poľnohospodárskej pôdy, čo by priamo postihlo približne 490-tisíc obyvateľov.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 889
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 196
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 014
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 533
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 620
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 313
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 282
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 060
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 022
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 923

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: V Bratislava máme priveľa gymnázií, chýbajú odborné školy

O Bratislave diskutujú kandidáti na župana Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Domov

Smeru ubudli členovia. Je za tým skôr vymieranie než nespokojnosť

Bývalí členovia v poslednom období upozorňujú na odchody aj pre nespokojnosť s politikou Smeru. Niekde sa potvrdili, niekde nie.

Domov

Slovenskí občania nebudú podľa Fica po brexite poškodení

Fico zdôraznil, že britská vláda bude strážiť záujmy Slovákov v Británii.

Domov

Aktivisti vyzývajú Kisku, aby nepodpísal novelu o ÚPN

Aktivisti z iniciatívy Pamätaj tvrdia, že poslanci nevypočuli hlas mladých.

Domov

Posledný vládny Tupolev vzlietne naposledy. Do múzea v Košiciach

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe.