Podľa neho by mal byť pripravovaný materiál hotový ešte v tomto roku, aby sa ním mohlo zaoberať mestské zastupiteľstvo pri schvaľovaní rozpočtu na budúci rok. Pri oprave tunela sa predbežne počíta so sumou 250 miliónov korún. "Nehovoríme však iba o obyčajnej oprave, ale kompletnej rekonštrukcii, čiže o racionálnom dlhodobejšom riešení. Ide o efektívnu dopravnú spojnicu, ktorej súčasný stav si skutočne vyžaduje značnú rekonštrukciu," povedal Zahradník.
Ako ďalej uviedol, vedenie dopravného podniku sa bude snažiť, aby sa na plánovanú rekonštrukciu peniaze našli a aby sa komplexná oprava tunela mohla vykonať naraz. Podľa neho je totiž oveľa lepšie a efektívne, aby sa všetky práce uskutočnili v jednom termíne, ako by sa mali priebežne riešiť nejaké problémy, alebo až potom, keby sa niečo stalo. "Sme si vedomí, že rekonštrukcia si vyžiada niekoľkomesačnú zmenu v doprave a že električky budú musieť premávať po nábreží. Bude to veľký nápor na lokalitu, ale rekonštrukcia je naozaj potrebná," konštatoval Zahradník. Podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej, záujem o obnovu tunela má aj samotné mesto. Upozornila ale, že tento rok sa s vyčlenením peňazí na opravu tunela nepočíta. "Ak to ale mesto bude považovať za jednu zo svojich budúcoročných priorít, určite sa oprava tunela dostane do rozpočtu na rok 2008," dodala Chudinová.
V súvislosti s rekonštrukciou tunela pod Bratislavským hradom sa uvažuje aj s opravou električkových koľají, s kompletnou obnovou elektrických zariadení či vhodnejším riešením inžinierskych sietí, napríklad zakopaním vodovodného potrubia pod zem. Počíta sa taktiež s vybudovaním moderného kamerového systému na monitorovanie a reguláciu pohybu v tuneli, s osadením ďalších bezpečnostných prvkov či opravou osvetlenia.
Posledná veľká rekonštrukcia bola v tuneli vykonaná v 80-ych rokoch minulého storočia.