Zástupcovia niekoľkých stredísk ČTK potvrdili, že v posledných rokoch rastie záujem o adrenalínové atrakcie, ktoré svojim návštevníkom ponúkajú. Zatiaľ čo v zime na svahoch niektorých centier prevažujú cudzinci, v lete prichádzajú hlavne domáci rekreanti.
"Z roka na rok stúpa záujem o aktívnu a adrenalínovú dovolenku. Približne 70 percent tvoria rodiny s deťmi. Počas prázdnin k nám prišlo niekoľko tisíc ľudí, väčšinou Slováci. Z cudzincov to boli predovšetkým Česi," povedala ČTK Jarmila Hlavová z lyžiarskeho centra Veľká Rača-Oščadnica.
Ľudí podľa nej lákala predovšetkým jazda na bobovej dráhe, ktorá je so svojimi 1300 metrami najdlhšou v strednej Európe. Záujem bol tiež o lanový park alebo jazdu na koni. Menšie deti sa zabávali predovšetkým na trampolínach.
"Pomohlo nám aj priaznivé počasie. Tržby nám vykryjú letnú prevádzku a možno aj uhradíme nejaké záväzky zo zimy. O nejakých kompenzáciách zimnej sezóny, ktorú sme kvôli teplému počasiu mali slabšiu, sa však hovoriť nedá," dodala Hlavová.
Očakáva, že v budúcnosti záujem o centrum počas leta ešte porastie. Uvažuje sa totiž nad vybudovaním akvaparku, ktorý v tejto lokalite chýba. Návštevníci tak zatiaľ musia za kúpaním dochádzať 30 kilometrov do Žiliny.
"Počas letných dní prichádzali stovky návštevníkov. Záujem bol predovšetkým cez víkendy. Návštevnosť závisela aj od počasia, ktoré bolo väčšinou priaznivé. Prevažovali domáci návštevníci, cudzincov predsa len viac priťahuje sneh. Zo zahraničia chodili predovšetkým Česi," povedala Katarína Vaculáková z lyžiarskeho strediska vo Valčianskej doline.
Ľudia si podľa nej chodili do centra zahrať tenis, futbal či nohejbal. Novým lákadlom sa stala golfová akadémia, ktorú otvorili v uplynulých týždňoch. Stredisko si dokázalo na svoju letnú prevádzku zarobiť.
Na nezáujem počas prázdnin sa nesťažujú ani zástupcovia lyžiarskeho strediska v Jasenskej doline, kde si mohli záujemcovia napríklad zalyžovať na tráve. Aj do tohto turčianskeho centra chodili v lete viac domáci ako zahraniční turisti.
"Našou prioritou v letných mesiacoch nie je zisk. Berieme to predovšetkým ako imidžovú záležitosť. Ide nám o to, aby sme aj v lete zostali v povedomí turistov," dodala zástupkyňa strediska Janka Mikušáková.