SME

Košice predstavili svoje prvé logo a prívlastok

Košice 4. septembra (TASR) - Popri historickom erbe a vlajke má mesto Košice aj prvé vlastné logo a prívlastok, ktoré dnes predstavilo novinárom vedenie ...

Košice 4. septembra (TASR) - Popri historickom erbe a vlajke má mesto Košice aj prvé vlastné logo a prívlastok, ktoré dnes predstavilo novinárom vedenie mesta.

Logo vzišlo z verejnej súťaže, do ktorej prišlo v dvoch kolách vyše 400 návrhov. Odborná porota z nich vybrala ako víťazný návrh 28-ročného Košičana Antona Vaľka, ktorý pôsobí v oblasti dizajnu. Logo predstavuje v maximálne štylizovanej forme šošovkovitý tvar historického jadra mesta s jeho dvoma architektonickými dominantami - gotickým Dómom sv. Alžbety a Štátnym divadlom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Mesto doteraz logo nemalo, malo len symboly vyjadrujúce historickú kontinuitu mesta, a to erb a vlajku, ktorých používanie upravuje striktne štatút mesta," uviedol primátor František Knapík. Logo je však podľa neho požiadavkou doby a bude slúžiť na moderný spôsob prezentácie a komunikácie mesta s obyvateľmi a návštevníkmi i navonok. Košice sa tým zaradili medzi moderné európske mestá a Knapík je presvedčený, že verejnosť sa s novou vizualizáciou a imidžom mesta rýchlo stotožní.

Zároveň s logom predstavili aj prvý prívlastok mesta, ktorý takisto vzišiel z verejnej súťaže. Znie: Košice - mesto, ktoré to vie a jeho autorom je 21-ročný Košičan Michal Benetin.

Logo i prívlastok mesta Košice sa môžu používať nezávisle od seba a už v najbližších dňoch sa s nimi verejnosť stretne pri rôznych príležitostiach. Na jeho používanie pripravia osobitný manuál, aby nedošlo k devalvácii symbolu. Logo bude reprezentovať mesto v oblasti cestovného ruchu, obchodných aktivít, kultúry a umenia, či v oblasti vzťahov s partnerskými mestami.

SkryťVypnúť reklamu

Košice už majú aj logo kandidatúry na Európske hlavne mesto kultúry 2013, podľa primátora si však vzájomne obe logá nekonkurujú, ale sa vhodne dopĺňajú.

se pa

Sme v obrazoch

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 258
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 418
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 230
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 899
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 414
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 092
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 936
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 008
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu