Piešťany 9. septembra (TASR) Množstvo odpadu vrátane desiatich automobilov, starých bicyklov, trezoru či pneumatík zostalo po vypustení vody na dne nádrže Sĺňava. Automobil značky Žiguli s hlohoveckou poznávacou značkou museli vodohospodári vytiahnuť, pretože sa z neho ťahala olejová škvrna.
Polícia sa usiluje zistiť majiteľov automobilov, ktorí by mali svoje vozidlá na vlastné náklady z vypustenej nádrže odstrániť, uviedla hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Trnave Martina Kredatusová. Podľa informácie rybárskeho zväzu nevznikli rybárom pri vypúšťaní Sĺňavy väčšie škody. Niekoľko menších rýb uhynulo v niekoľkometrovom pásme rastlín, väčšinu rýb sa však podarilo zachrániť. Ryby boli prepustené do Váhu. V okolí nádrže monitorovali počas celého týždňa situáciu brigádnici z miestnych organizácií Slovenského rybárskeho zväzu. Odchytávali ryby, ktoré premiestňovali aj autami. Podarilo sa im takto premiestniť niekoľko kaprov, karasov, lieňov, sumcov, zubáčov i úhora.
Vodnú nádrž Sĺňava pri Piešťanoch začali vodohospodári vypúšťať v pondelok 3. augusta po takmer 40 rokoch. Nasledujúce necelé dva mesiace bude piešťanská Správa Povodia stredného Váhu II Slovenského vodohospodárskeho podniku, š.p., kontrolovať a opravovať betónové tesnenia kanála. Revízne práce a opravy v predpokladanom objeme takmer 50 miliónov Sk bude robiť na hati Drahovce, nádrži Sĺňava, odpadovom kanáli v Hornej Strede, prívodnom a odpadovom kanáli v Maduniciach, v prístave Ratnovce a ďalších miestach v celkovej dĺžke 26,6 kilometra. Voda Váhu bude v tomto čase tiecť v pôvodnom koryte.
Okrem opravy poškodených častí a údržby vodohospodári počítajú aj s odstraňovaním nánosov na niektorých exponovaných častiach, ktorých je podľa predpokladov približne 30 tisíc metrov kubických. Podľa informácie vedúceho strediska vodohospodárskej činnosti Ivana Hrnčiarika sa do projektu zapojilo zhruba 80 ľudí. Priebežné obhliadky podľa jeho slov potvrdili, že vodné dielo Drahovce Madunice, uvedené do prevádzky v septembri 1961, je bezpečné a prevádzkyschopné. Vypustenie kanála a nádrže bolo nevyhnutné, pretože niektoré časti vodného diela sú trvale pod hladinou a sú nedostupné.