NITRA 21. septembra (SITA) – Na Úrade Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK) začala fungovať elektronická podateľňa, ktorá umožní komunikáciu s občanmi i ďalšími inštitúciami prostredníctvom elektronickej korešpondencie. Ako dnes médiá informoval hovorca župného úradu Peter Privalinec, najdôležitejšou funkciou podateľne bude elektronický príjem rôznych dokumentov ako sú prihlášky do výberových konaní, ponuky do verejných obstarávaní, formuláre na udelenie licencie lekárom a ďalšie. „Výrazným spôsobom tým zjednodušíme komunikáciu Úradu NSK predovšetkým s organizáciami v zriaďovateľskej pôsobnosti NSK, ktoré postupne do tohto systému pripájame,“ uviedol. Vytvorením systému virtuálnych podateľní vznikne podľa neho pozitívny efekt predovšetkým pre občana disponujúceho elektronickým podpisom, ktorý takto môže komunikovať s úradom i organizáciami samosprávneho kraja.
V súvislosti so spustením tejto služby organizuje kraj bezplatný workshop s názvom Ako na elektronickú podateľňu, ktorý bude 26. septembra o 10:00 v Župnom dome. Zameraný bude na ukážku elektronickej podateľne a možnosti jej nasadenia v celom kraji.
Župný úrad sa chce v budúcnosti stať pracoviskom certifikačnej autority, ktorú plánuje vybrať európskym tendrom. Mohol by tak vydávať elektronické podpisy pre organizácie vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti.