Nikolov: Kampaň "Právo na život" zachránila ľudské životy

Bratislava 29. septembra (TASR) - Billboardová kampaň "Právo na život" zobrazujúca plod nenarodeného dieťa sa tento víkend končí a podľa jej hovorcu Mareka ...

Bratislava 29. septembra (TASR) - Billboardová kampaň "Právo na život" zobrazujúca plod nenarodeného dieťa sa tento víkend končí a podľa jej hovorcu Mareka Nikolova pomohla zachrániť ľudské životy.

Webovú stránku kampane podľa jeho slov navštívilo doposiaľ vyše 67.000 ľudí a stovky reagovali aj emailom. "Najviac bolo pozerané video umelého potratu, posudzované najčastejšie ako násilný zákrok, ktorý málokoho nechá chladným," uviedol Nikolov s tým, že projekt vyvolal širokú verejnú diskusiu o tejto téme. Aj vďaka nej bol podľa vyjadrenia Spoločnosti pre plánované rodičovstvo stiahnutý návrh zákona, ktorý mal vnútiť každej nemocnici vykonávať umelé potraty. "Sme presvedčení, že vláda ako i široká verejnosť teraz lepšie chápu pracovníkov v zdravotníctve, ktorí majú morálne zábrany usmrcovať nenarodené deti," dodáva Nikolov.

Riaditeľka Centra pre bioetickú reformu Jana Tutková tvrdí, že z odhalenia pravdy o umelom potrate je najviac znepokojená Spoločnosť pre plánované rodičovstvo, financovaná najväčšou sieťou interrupčných kliník vo svete, ktorá podľa nej zvolila taktiku popieračov genocíd. "Dokumentácia mnohých genocíd, napr. v Juhoslávii, Turecku, či vo Východnom Timore bola najprv označovaná za falošnú. To dnes tvrdia aj odporcovia našej kampane. Pritom denne na Slovensku zomrie chirurgickým potratom 39 detí a narastá usmrcovanie počatých detí hormonálnymi prostriedkami," zdôraznila.

Ako pokračovala, útok na kampaň pre technické metódy výpočtu veku dieťaťa je ako hádanie sa o tom, či obeť Miloševičových čistiek na konkrétnom obrázku bola plne bosnianska alebo len z troch štvrtín. Zároveň mieni, že toto boli podlé pokusy o zmenu témy kampane zdôrazňujúcej, že umelý potrat je nesprávny a nie je rozdiel v dvoch dňoch, dvoch týždňoch či dvoch mesiacoch.

"Za poľutovaniahodnú považujeme diskreditačnú kampaň Rady pre reklamu i skreslené a nevyvážené informovanie niektorých médií. Veríme však, že v budúcnosti budú otvorené pre diskusiu a odhodlané hľadať a obhajovať pravdu," dodala.

Tvorcovia kampane odmietajú obvinenia z klamstva ohľadom financovania. "Žiadne cirkevné ani americké dotácie sme nedostali. Kampaň je financovaná z príspevkov súkromných osôb a podnikateľov na Slovensku."

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR) na svojom mimoriadnom zasadnutí 12. septembra potvrdila, že billboardová kampaň Právo na život je v rozpore s Etickým kódexom. "Každá reklama musí byť pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi, čo podľa nás v tomto prípade nie je. Zasiahla všetky vekové skupiny, od malých detí až po starších občanov, mohla šokovať a niektorým privodiť psychickú ujmu a toto zadávatelia reklamy nezohľadnili," uviedla predsedníčka Arbitrážnej komisie RPR Jarmila Grujbárová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 306
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 030
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 843
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 139
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 724
  6. Kam do tepla v januári? 2 535
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 290
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 215
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 548
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 545

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Petícia za Harabina má jeho osobné údaje. Môže ich mať každý, hovorí

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Budú slovenskí športovci v bezpečí na olympiáde v Kórei

Ako sa vyvíja vzťah Južnej a Severnej Kórey pred olympijskými hrami? Kto sú najväčšie slovenské medailové nádeje?

Legálne bývanie na Luniku IX: Rómovia ho postavia sami

Mesto im má poskytnúť pozemky. Platiť budú sami.

Danko hostil diplomatov, vyzval na komunikáciu a upevňovanie dôvery

Predseda NR SR skonštatoval, že aj vďaka diplomatom sa zlepšili vzťahy medzi parlamentmi.