BRATISLAVA 5. októbra (SITA) - Úsmev ako dar prichádza s novou kampaňou k 25. výročiu. Ako pre agentúru SITA povedal Tomáš Cehlár z organizácie Úsmev ako dar, ide o akýsi vizuál vízie. Motto projektu Úsmev ako dar znie už mnoho rokov “... aby každé dieťa malo rodinu.” Zároveň je to headline novej reklamnej kampane. Úsmev ako dar má aj ďalšiu novinku, podarilo sa im získať Darcovskú SMS.
Okrem televízie a rádia sa kampaň objaví aj na billboardoch, posteroch a pohľadniciach, či na internete. Mediálna kampaň je podporou už prebiehajúcej telemarketingovej kampane. Billboardy si budú môcť Slováci pozrieť od pondelka, okolo 10. októbra by sa mali začať vysielať aj rozhlasové a televízne spoty. Celá kampaň potrvá asi mesiac, spoty pobežia asi dva týždne. Organizácia ju však predĺži, ak bude mať dostatok prostriedkov. Kampaň by mala vyvrcholiť na tradičnom vianočnom benefičnom koncerte.
Základný vizuálny motív kampane vychádza z tieňohry, tieň na obrazoch ukazuje na to, čo chce Úsmev ako dar dosiahnuť. Hlavnou postavou kampane je osamelé dievčatko. Napriek tomu, že vidíme len ju, tiene odhaľujú prítomnosť rodičov. Motív tieňov je naplno rozohraný v televíznom spote. Vizuálne pôsobivú hru tieňov v rôznych prostrediach (v parku, v meste, na lúke) obohacuje sugestívna hudba Michala Novinského, ktorej dominuje klavír. Televízny spot režíroval Jaro Ridzoň, kameramanom bol Tomáš Sabo.
V roku 1982 založili šoféri STV koncert Úsmev ako dar, ktorý bol dlhé roky jediným charitatívnym koncertom
v ČSSR. Ľudia, ktorí celé roky pripravovali vianočný benefičný koncert, po zmene režimu založili občianske
združenie Spoločnosť priateľov detí z detských domovov - Úsmev ako dar,